    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawa NIP a brak płatnika
    Date: Sat, 17 Sep 2005 18:57:53 -0500

    buraxta wrote:
    > Już od prawie roku walczę z II Urzędem Skarbowym w Gdańsku (zresztą z
    > tego co czytałem w archiwum to nie tylko ja) o przyznanie NIPu w
    > sytuacji, kiedy nie jestem nigdzie zatrudniony, ani nie wykonuje żadnej
    > pracy na własną rękę (nie jestem podatnikiem). Urzędnicy uparli się, że
    > nie mogę dostać NIPu w takiej sytuacji twierdząc, że moje zgłoszenie
    > jest niekompletne, ponieważ nie podałem płatnika. Jak sądzę nie mogę
    > podać siebie samego jako płatnika bo nie mam NIPu :) Podczas ostatniej
    > wizyty w US oparłem się na Ustawie o zasadach ewidencji i identyfikacji
> [...]

    Artykuł 8, zdaje się, precyzyje, że on NIP występuje się poprzez pracodawcę.
    I jak się urzędnicy uparli to ich nie przekonasz bo mają rację.

    Jedyny sposób do uzyskania NIPu do swojej kolekcji numerków urzędowych
    to jest uzyskanie dochodu podlegającego opodatkowaniu i konieczność
    zapłącenia podatku

    Zarób coś na giełdzie, zarób coś za granicą na wakacjach, sprzedaj coś
    od czego musisz zapłacić podatek (uwaga! jak sprzedałeś, to się US
    zapyta za co kupiłeś, skoro nie masz dochodów. Za to jest 75% podatku).
    Wykombinuj coś i w kwietniu razem z zeznaniem rocznym złóż NIP-3.
    Zatrudnij się do roznoszenia ulotek na umowę zlecenie...

    Tylko po cholerę ci ten NIP skoro do niczego nie jest ci potrzebny?