  • Data: 2007-09-25 09:53:38
    Temat: Re: Spolki i KSH po czesku
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kauzyperda wrote:

    > OK, umowe zawieramy w Polsce - chcialem sie tylko upewnic czy jest
    > mozliwe jakies przeniesienie tej praktyki na "nasz" grunt (w senie
    > sensownosci przedstawienia dokumentu urzedowego zawierajacego niezbedne
    > dane kontrahenta oraz dane osob umocowanych do dzialania w imieniu danej
    > spolki)
    >
    > Nie wiem co z ta wysokoscia transakcji - zadanie odpisu KRS ma umozliwic
    > np. zbadanie czy ludzie z ktorymi podpisuje umowe sa tymi za ktorych sie
    > podaja ;-)

    Chcialem powiedziec, ze chyba nie ma w Czechach takiego prawa, ktore by
    kazalo stronom biznesu wzajemnie sie sprawdzac za pomoca odpisow z KRS
    (Obchodního rejstříku), czy to w przypadku jakiegokolwiek kontraktu, czy
    to w przypadku kontraktu od pewnej sumy wyzej.

    Ostrzezenia na stronach internetowych moim zdaniem trzeba traktowac jako
    zwykly disclaimer (asekuranctwo), ale jednoczesnie mozna spokojnie
    zaufac tym danym. W kazdym razie mi sie wydaje, ze w zwyklych
    transakcjach jest u nas taki poziom zaufania, ze nie trzeba chodzic po
    urzedach i starac sie o aktualny odpis z odpowiednika KRS, zeby sprzedac
    partnerowi pudlo lub wagon bananow.

    Nie jestem jednak prawnikiem i nie wiem, jakie sa zwyczaje w czeskim
    duzym biznesie. Ja mam tylko DG (živnost) i na razie obszedlem sie bez
    wszelkiego rodzaju odpisow - tylko jeden polski klient zazadal ode mnie
    z przyczyn dla mnie niezrozumialych jakichs dokumentow, a jeszcze teraz
    dwa miesiace po terminie i mimo kilku upomnien mi jest winien naleznosc
    za przeze mnie wykonane uslugi.

    Ludek