  • Data: 2004-12-03 14:54:35
    Temat: Re: Spolka z oo, pracownik, wlasciciel, czlonek zarzadu
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12/2/2004 10:17 PM, Marek Z. wrote:
    > Jak w temacie: wlasciciel w 20%, czlonek zarzadu, pracownik zgodnie z umowa
    > o prace, firma nie placi wynagrodzenia, mam pieniadze wlozone w rachunki
    > (ok.35.000) ktorych mi drugi z czlonkow zarzadu blokuje, czy ja moge
    > wystapic o upadlosc, lub do sadu przeznaczajac moje wierzytelnosci na
    > dokapitalizacje (do obowiazujacego kapitalu 50.000 zl, bo reszta wspolnkow
    > nie chce.

    Pytanie za co te rachunki i na ile są związane z sensownymi wydatkami
    tj. czy wspólnicy lecą w kulki, czy jest to forma wynagrodzenia, na
    która pozostali się nie godzą. Czy oni tez mają takie rachunki? Czy oni
    mieliby wnieść w gotówce, a Ty w kwitach? Może to ich denerwuje?

    Jeżeli nie mogłeś pobrać zaliczki na owe rachunki i nie możesz ich sam
    rozliczyć jako zarząd, to Twoje bycie członkiem zarządu jest raczej
    problematyczne. Nawet jeżeli reprezentacja jest łączna, to przynajmniej
    jest tak, że pozostali dwaj lecą sobie w tzw. człona.

    W takim razie rowzażyłbym rezygnacje z członkostwa w zarządzie - obecnie
    nie jest się członkiem od chwili skutecznego złożenia rezygnacji.
    Skutecznie, tj. wobec rejestru. Wprawdzie po rezygnacji nie jesteś już w
    zarządzie, więc nie Ty masz (i nie możesz) zadbac o wykreslenie z
    rejestru, a pozostałym może to zwisać, ale jak zapodasz do rejestru, to
    jest OK.

    Postapiłbym tak dlatego, że spółka wygląda na taką, co ma problemy, więc
    jako zarząd nie bardzo decydujesz, ale bekniesz razem z wszystkimi, a
    jak znają proroka, to możesz zostac głównym oskarżonym.

    Skoro ty czegos nie możesz, to są tacy co mogą wszystko - skąd np.
    wiesz, że nie ma zobowiązań pozabilansowych, albo, że bilans nie jest
    sfałszowany? Czy spółka ma zobowiązania i wierzytelności
    przeterminowane, i/lub takie, o których nie wiesz? Czy ma nieściągalne
    wierzytelności i czy była robiona rezerwa? Ile pozostali członkowie
    zarządu maja a zaliczkach? Ile Ty masz? Czy kasa to fikcja, czy tez
    zgodna z bilansem i rzeczywistym stanem? Czy spółka osiaga zysk?
    Czy reguluje zobowiązania na bieżąco? Ile spraw ma w sądzie?
    Jakimi ludźmi sa wspólnicy (nieudzcznicy, cwaniacy, oszuści, frajerzy,
    matoły, ludzie godni i uczciwi - do wyboru).

    To, co zrobisz, zalezy od odpowiedzi na te pytania - nie koniecznie
    grupie, ale sobie, tzn. jaki cel chcesz osiągnąć.

    Pzdr: Catbert