  • Data: 2004-01-23 22:56:06
    Temat: Re: Spolka a odpowiedzialnosc
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z dnia śro 21. stycznia 2004 09:14 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane T_K:

    > Witam
    >
    > Chce zalozyc spolke z osoba, ktorej nie moge nazwac moim dobrym znajomym.
    > Oczywiscie nie zarzucam tej osobie zlej woli - ale przezorny zawsze
    > ubezpieczony :) W zwiazku z tym mam pytanie - jak ograniczyc prawa
    > wspolnikow ( takze swoje) , zeby nie mogli zaciagac wielkich zobowiazan,
    > ktore pozniej wspolnicy musza chyba solidarnie splacac. Czy jest jakis
    > bezpieczny sposob prowadzenia spolki z osoba malo znana?

    Cywilnej lub jawnej? Nie ma! Można w umowie zastrzec, że wszelkie decyzje
    muszą być podejmowane jednomyślnie i jednogłośnie, ale to Ci daje tylko
    prawo do późniejszego ścigania wspólnika. A za długi i tak poniesiesz
    odpowiedzialność.

    w sc odpowiada się całym majątkiem i to odpowiada ten wspólnik, którego
    sobie wybierze wierzyciel. Czyli np. może wybrać Ciebie, a Ty możesz sobie
    potem conajwyżej dochodzić praw od wspólnika.

    Tego typu spółki są więc generalnie dla osób sobie ufających.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)