  • Data: 2009-03-22 08:55:37
    Temat: Re: Spółka Cywilna....
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel> szukaj wiadomości tego autora

    > I to tragicznie!

    To popieram.

    > A co do spółek to tylko spółki akcyjne. Nic innego.

    S.A. dla studenta i etatowca?

    Przy S.A. i Sp. z o.o. dochodzi kapitał założycielski, odpowiednio
    500.000 PLN i 50.000 PLN, no i dochodzi koszt pełnej księgowości.

    Ale: za niedługo wejdą w życie nowe przepisy, redukujące dolną granicę
    kapitału założycielskiego do odpowiednio 100.000 PLN i 5.000 PLN, a
    dodatkowo wprowadzają wymóg prowadzenia pełnej księgowości dopiero od
    przekroczenia (zdaje mi się) 120.000 PLN obrotu rocznie.

    A zatem można już będzie na poważnie pomyśleć o Sp. z o.o. - i o ile nie
    będzie się przekraczać średnio 10.000 PLN obrotu miesięcznie, to poza
    koniecznością włożenia kapitału 5.000 PLN (może być to np. jeden dobry
    komputer zamiast kasy!), żadnych innych kosztów nie będzie.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com