eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpołeczeństwo pozwala zastraszyć się przestępcy. [Było: Mała roznica zdan] › Re: Społeczeństwo pozwala zastraszyć się przestępcy. [Było: Mała roznica zdan]
    From: "Stan_Z" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Społeczeństwo pozwala zastraszyć się przestępcy. [Było: Mała
    roznica zdan]
    Date: Fri, 13 Jun 2003 08:08:59 +0200

    Z gruntu uwaga słuszna nawet sam tak myślałem, ale czy byłeś kiedyś pobity
    lub grożono Tobie i twoim znajomym.
    Ja niestety byłem w takiej sytuacji. Jako dziennikarz stałem się dla pewnych
    osób zagrożeniem i nie mogąc mnie uciszyć postanowili to zrobić ręcznie.
    Niestety policja i prokuratura uznała że niema uzasadnionego interesu
    społecznego w ściganiu takiego czynu z urzędu. Czy zatem warto ryzykować
    zdrowiem, a nawet życiem dla społeczności jeśli widzisz że policja
    współpracuje z napastnikami. Zabezpieczone dowody giną, a patrol
    interwencyjny wezwany na miejsce zdarzenia ulatnia się na komisariacie i
    nawet nie spisuje protokołów, a z ciebie innnie gliniartrze robią
    przestępce. Ciekawe o będziesz czuł gdy to ciebie zatrzymuje się, a
    pięściarze wychodzą do domciu. Nawet skarga do sądu na postępowanie policji
    na nieprawidłowe zatrzymanie kończy się stwierdzeniem sędziego że niemożliwe
    by policjanci nie wezwali lekarza do kogoś kto prosi o taką pomoc i ma
    widoczne obrażenia. A koronnym argumentem jest możliwość wystąpienia o
    odszkodowani za nieprawidłowe i niesłuszne zatrzymanie. Choć w protokołach
    jest wzmianka o odmowie kontaktu z lekarzem i widocznych obrażeniach nie
    mówiąc o innych nieprawidowościach. Policjanci zastraszali światka zdarzenia
    i to na środku ulicy. Myślisz, że ponieśli jakieś konsekwencje.???

    Tak niestety jest mój Panie. Czy mając rodzinę będziesz ryzykować dla
    społeczeństawa jeśli nie możesz liczyć na ochronę z jego strony i w jego
    imnieni powołanych do tego służb???
    Dziś przynajmniej wiem, jak rodzą się związki przestępcze i jaki jest ich
    mechanizm oraz co toczy polskie organa ścigania. Pisać o szczytnych ideach
    jest łatwo, ale żyć potem jako kaleka napewno nie.

    Stan_Z