  • Data: 2009-05-17 19:25:30
    Temat: Re: Specjalizowana przeglądarka internetowa
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    poreba wrote:

    > Mam pewną stronkę, na której prezentuję pewne treści, fotki,
    > tekst. Z logów serwera widzę, że użytkownicy korzystają z
    > jakiś tam przeglądarek firefoksy, linksy i inne. AFAIK links
    > nie wyświetla obrazków (no, powiedzmy) autorzy linksa
    > naruszają moje prawa autorskie?

    W pewnym sensie tak ;)

    A tak poważniej, to jeżeli przedpisca pisał o przeglądarce, która daje
    możliwość selekcji konkretnego rodzaju treści i użytkownik sam to może
    włączyć, to rzeczywiście nie różni się to niczym od FF z Adblockiem czy
    czymś podobnym. Jednak jeżeli jest to program, który został specjalnie
    napisany do wyświetlania tych umownych kursów walut, to IMO ewidentnie
    mamy do czynienia z naruszeniem praw włąściciela serwisu.

    Nie jestem tylko pewien, czy jest to naruszenie PA czy np. ustawy o
    ochronie baz danych czy np. zapisów o nieuczciwej konkurencji.

    M.