    From: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spadek - gospodarstwo rolne POMOCY
    Date: Mon, 24 Mar 2003 19:00:15 +0100
    Sender: p...@o...pl@pepe.hechtsheim.wohnheim.uni-mainz.de

    <> Zgadza sie nei mogęnigdzie odszukać rozwiązania problemu spłat - dla osób
    > nieuprawnionych do objęcia spadku g.rolnego, ale czy to oznacza że
    przepisy
    > ogólne sąwyłaczone ?

    Nie sa wylaczone, ale na zasadach ogolnych dziedziczy sie tylko pozostala -
    poza gospodarstwem - czesc spadku.

    > Skoro jest KW to przeciez mozna obalic domniemanie dotyxczące prawdziwosci
    > podstawy wpisu prawa wlasnosci (tj. protokolu mam do tego podstawy)

    Patrz art. 63 ust. o gosp. wl. rolna Skarbu Panstwa - takiej decyzji juz nie
    obalisz, chocby zostala kiedys wydana z naruszeniem prawa, jest ostateczna
    na maxa.

    > A jesli tu chodzi o ust z 1971 r., to musi byc jakas czynnosc nieformalna
    ktora
    > dala posiadanie - co w sytuacji kiedy powola sie okolicznosc poelgajaca iz
    ta
    > czynoscia byl nieformalny dzial spadku ?

    To nic nie zmieni - jesli wlasnosc zostala faktycznie nabyta na podstawie
    tej ustawy, to nie da sie juz tego ruszyc, z racji podanej powyzej.

    > Problem jest bardzo intrygujacy i cieakwy

    Prawda, ale co z tego - mleko sie rozlalo juz kupe lat temu i watpie, aby
    dalo sie cokolwiek wysadzic.

    pozdr
    Przemek