  • Data: 2011-09-10 21:23:50
    Temat: Re: Śmieci do śmietników osiedlowych.
    Od: tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > [...]
    >
    > Nie rozumiemy się.
    > Jeśli litera prawa tak stanowi jak sugerujesz, to pytam po dobroci,

    A jak nie po dobroci to... kara administracyjna ;) ?

    > czy jak wyjdę z budynku ze śmieciami i rowerem to mam najpierw
    > piechotą iść do śmietnika, bo podjeżdżając "nieprzystosowanym
    > pojazdem" narażam się na sankcje, czy jednak nie?
    > (i na wersję że "w obrębie posesji nie dotyczy" pytam czy to
    > jest ZAPISANE).

    Nie wiem, chyba wprost nie jest ale szukać mi się nie chcę bo ustawa o
    odpadach gra o tytuł mistrza w play off ligi zakręcenia.

    Natomiast ja to widzę tak - po wytworzeniu odpadów można je magazynować
    do czasu przekazania dalej:

    "magazynowanie odpadów -- rozumie się przez to
    czasowe przetrzymywanie lub gromadzenie odpa-
    dów przed ich transportem, odzyskiem lub unie-
    szkodliwianiem;"

    Art. 63. 1. Magazynowanie odpadów może odby-
    wać się na terenie, do którego posiadacz odpadów ma
    tytuł prawny.
    2. Miejsce magazynowania odpadów nie wymaga
    wyznaczenia w trybie przepisów o zagospodarowaniu
    przestrzennym.
    6. Określenie miejsca i sposobu magazynowania
    odpadów następuje w: (...)

    Odnośnie odpadów komunalnych - zarządca posesji ma obowiązek
    zorganizowania ich odbioru, więc to co się dzieje wewnątrz posesji
    podpada pod magazynowanie i nikt się tego nie czepia.

    Jeśli kubły są ogólnodostępne, to jest to strzał w stopę gdyż domniemuje
    się że odpady są w posiadaniu zarządcy posesji:

    "posiadacz odpadów -- rozumie się przez to każ-
    dego, kto faktycznie włada odpadami (wytwórcę
    odpadów, inną osobę fizyczną, osobę prawną lub
    jednostkę organizacyjną), z wyłączeniem prowa-
    dzącego działalność w zakresie transportu odpa-
    dów; domniemywa się, że władający powierzchnią
    ziemi jest posiadaczem odpadów znajdujących się
    na nieruchomości;"

    - a skoro się domniemuje, to można to domniemanie obalić poprzez
    nagranie delikwenta który podrzuca worki.

    Ponieważ ten delikwent nie ma tytułu prawnego do terenu na który
    podrzuca śmieci, to nie jest to już li tylko magazynowanie a co namniej
    transport.

    > Dla jasności: mnie nie dotyczy, bo mam garaż za śmietnikiem :P,
    > ale w co poniektórych blokowiskach odległość do śmietnika jest
    > mierzalna.

    > Właśnie o to pytam.

    Może pamiętasz z *.podatków jakie absurdy są w przepisach
    "środowiskowych". Np. informację o wytwarzanych odpadach należy złożyć
    do starostwa na 30 dni przed rozpoczęciem działania w danej lokalizacji.

    Dotyczy to każdego kto ma np. choćby jedną świetlówkę.

    I teraz załóżmy że zmieniasz lokalizację biura - albo zrobisz sobie
    "zakładkę" 30 dni w trakcie której płacisz za dwa lokale, albo
    rozpoczynając działalność w nowym miejscu podpadasz pod art. 79b uoo - i
    5000zł kary. A to jest tylko pierwszy absurd z brzegu.

    I koniec końców cała zabawa w ochronę środowiska kończy się na
    stosowaniu lokalnie akceptowanego prawa powielaczowego.

    Tomek