  • Data: 2020-02-19 11:41:53
    Temat: Re: Ślubowanie sędziów i prokuratorów PRL
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 19.02.2020 o 10:03, J.F. pisze:

    >ale czy unieważniono przysięgę złożoną w PRL ? czy złożyli nową
    >przysięgę ?

    sama przysiega tez mogla byc zmieniana ... ale ta z 48
    ,,Ślubuję uroczyście na powierzonym mi stanowisku sędziego
    (prokuratora)
    przyczyniać się w moim zakresie działania ze wszystkich sił do
    ugruntowania wolności, niepodległości i potęgi demokratycznego Państwa
    Polskiego, któremu wierności zawsze dochowam; ochraniać i umacniać
    ład,
    oparty na społecznych, gospodarczych i politycznych zasadach
    ustrojowych
    Polski Ludowej, strzec niezłomnie przepisów prawa, mając wszystkich
    obywateli w równym poszanowaniu; umacniać poszanowanie prawa i
    wierność
    dla demokratycznego Państwa Polskiego; obowiązki mojego urzędu
    wypełniać
    gorliwie i sumiennie, sprawiedliwość wymierzać bezstronnie według mego
    sumienia i zgodnie z przepisami prawa, dochować tajemnicy służbowej, a
    postępowaniu kierować się zasadami godności, uczciwości i
    sprawiedliwości społecznej."

    w sumie bardzo pasuje i nic zdroznego w niej nie ma.
    Pozostaje tylko wyjasnic czy RP jest nastepca prawnym PRL, czy to
    tylko zmiana nazwy byla.
    No i ustroju tez, ale "zasady ustrojowe Polski Ludowej" znaczyloby
    obecnie "zasady ustrojowe RP".

    Ta 85 w sumie tez dobra
    ,,Ślubuję uroczyście na powierzonym mi stanowisku prokuratora
    przyczyniać
    się w moim zakresie działania ze wszystkich sił do ugruntowania
    wolności, niepodległości i wszechstronnego rozwoju Polskiej
    Rzeczypospolitej Ludowej, której wierności zawsze dochowam; stać na
    straży Jej politycznego, społecznego i gospodarczego ustroju,
    ochraniać
    zdobycze ludu pracującego, własność społeczną oraz prawa i prawem
    chronione interesy obywateli; strzec praworządności ludowej i wpływać
    na
    kształtowanie świadomości obywateli w duchu szacunku dla prawa i
    przestrzegania dyscypliny społecznej; powierzone mi zadania wypełniać
    sumiennie i starannie z zachowaniem prawa i zasad sprawiedliwości
    społecznej, wykazywać poszanowanie, bezstronność i zrozumienie dla
    interesów wszystkich obywateli, przestrzegać tajemnicy państwowej i
    służbowej oraz zachowywać się godnie w służbie i poza służbą"

    >dużo jest "sierot" po PRL w Bolanda:)

    30 lat juz minelo - wiekszosc na emeryturze, choc resztki teraz akurat
    wysokie stanowiska maja.

    Ale jak tak sobie patrze na te komisje d/s kamienic, to mam wrazenie,
    ze PiS powaznie traktuje "ochraniać zdobycze ludu pracującego"

    Niestety, nie dotyczy żony Shreka :-)

    J.