    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skradziona licencja
    Date: Sun, 29 Apr 2007 08:49:12 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 28.04.2007 Piotr Dembiński <p...@g...pl> napisał/a:
    > Piotr Kędziak <a...@e...com> writes:
    > To jest wersja International, licencja obejmuje wszystkie kraje
    > świata. To, że akurat z polskim prawem to się nie zgadza (a moim
    > zdaniem jak najbardziej się zgadza, ale to inna sprawa), o niczym
    > nie stanowi, a w szczególności nie stanowi o niepoprawności samej
    > licencji.

    Co to by ta cała niepoprawność nie była, to umowa ta ma postanowienia
    sprzeczne z polskim prawem, vide art. 76. w omawianym zakresie. Na
    teretorium Polski obowiązuje prawo polskie.

    > Ja na przykład. Jeśli nie z polskim, to co najmniej z amerykańskim :)

    Skąd domniemanie, że autor wątku podlega jurysdykcji amerykańskiej w
    zakresie omawianego przypadku?

    > Całkiem możliwe, tylko że ja tej licencji nie nabyłem w Polsce, więc
    > pod polskie prawo ona nie podlega.

    Rozumiem. Jeśli nabędziesz włócznię w Zimbabwe, to będziesz mógł pójść do
    polskiego zoo i zabić antylopę :)

    --
    Marcin