  • Data: 2002-03-08 13:46:56
    Temat: Re: Sklep - ochrona - zdjecia
    Od: "Rafal Majewski" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zalozmy, ze bylem swiadkiem jak ochroniarze w jednym z warszawskich
    > centrów handlowych spuscili na oczach klientow manto czlowiekowi za,
    > jak sie pozniej okazalo, 'robienie zdjec' aparatem cyfrowym na terenie
    > hipermarketu.
    >
    > Poszkodowany w czasie akcji probowal uratowac i aparat i siebie i darl
    > sie niemilosiernie wzywajac policje i pomocy.
    >
    > Pytanie pierwsze.
    >
    > Co ja, jako swiadek takiego zdarzenia moge zrobic? Pewnie dostalbym
    > manto od ochroniarzy jak wlaczylbym sie do walki, ale czy zgodnie z

    pewnie tak

    > prawem moglbym skoczyc na pomoc temu nieszczesnikowi?

    znowu pewnie tak - tylko wtedy wam obu potrzebna by byla pomoc.

    Bezpieczniej i sensowaniej bylo zaproponowac pobitemu zeby zlozyl
    zawiadomienie na policji i zaproponowac mu ze bedziesz swiadkiem.

    > Pytanie drugie.
    >
    > Teoretycznie mozna robic zdjecia na terenie sklepow pod warunkiem, ze
    > nie fotografuje sie osob, ktore sobie tego nie zycza. Jezeli zrobilbym
    > takie zdjecie i sam podpadlbym ochronie, ktora ruszylaby na mnie z
    > palkami - jak w tej sytuacji wyglada obrona konieczna? Moglbym ich
    > okaleczyc, poturbowac a nawet zabic?

    Mozna czy nie mozna jezeli osoba lamie prawo to od wymiaru spraweiedliwosci
    sa odpowiednie instytucje. W zadnym wypadku ochrona nie ma prawa pobic
    kogokolwiek.

    Rafal