eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSklep i stłuczenie towaruRe: Sklep i stłuczenie towaru
  • Data: 2006-03-30 16:48:19
    Temat: Re: Sklep i stłuczenie towaru
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:442bdf3b$1@news.home.net.pl...
    > Alek wrote:
    >
    > > A co z takim przypadkiem: pękł mi wężyk od baterii i zalałem
    mieszkanie
    > > sąsiada. Winy mojej w tym nie ma ale za szkodę jednak odpowiadam?
    > > Ogólniej: sa przypadki gdy odpowiada się na zasadzie ryzyka a nie
    winy,
    > > mam rację?
    >
    > Winę w tym przypadku ponosisz taką, że nie zadbałeś o właściowy stan
    > techniczny instalacji, za które odpowiadasz.

    A na czym ma polegać to "dbanie"? Codzienny przegląd wszystkich rurek i
    kabelków? Nie sądzę. Zresztą nawet jeśli dzień wcześniej sprawdzałem tę
    rurkę i była sprawna to i tak nie wyłgam się od odpowiedzialności za
    skutki awarii. Istnieje związek przyczynowy między awarią mojej instalacji
    a szkodą sąsiada dlatego jestem odpowiedzialny.
    Wracając do tematu wątku, klientka ponosi "winę" takę, że strąciła ten
    towar. Gdyby tam nie poszła to by się nie stało. Inni klienci chodzili i
    nic się nie stało, ona szła i strąciła - czyli jej wina, tak?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1