  • Data: 2006-03-30 21:52:28
    Temat: Re: Sklep i stłuczenie towaru
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:1143752299.5395.21.camel@neptune.sakowski.pl...

    > To o czym piszesz to związek przyczynowy. Kodeks cywilny wymaga czegoś
    więcej: winy.

    Czegoś tu nie rozumiem. Gdy klient narobi szkód o dużej wysokości
    ale udowodni że to nie jego wina "bo on _nie_chciał_, po prostu taki
    niezdarny jest" to co, nie musi tych strat wyrównać?
    A jeśli ja wezmę kredyt a potem stracę pracę to dług się umarza bo ja nie
    płacę bez własnej winy? Przeciez sąd nie pyta o winę tylko wydaje nakaz
    zapłaty.
    Czy pojęcie winy w kc i kk jest rozumiane taki samo?