    From: Dariusz <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skanowanie portów
    Date: Tue, 05 Feb 2002 11:14:21 +0100

    "Robert W. Jaroszuk" wrote:

    > On Tue, 05 Feb 2002, Dariusz wrote:
    >
    > ; > To twoja chora teoria i nie mam zamiaru po raz n-ty udowadniac ci ze sie
    > ; > mylisz.
    > ; To nie jest zadna teoria a dowod nie wprost. Matematyka na poziomie
    > ; szkoly sredniej.
    >
    > Wyjasnij.
    Nie mam juz podrecznikow ze szkoly sredniej, ale mozesz pozyczyc od
    kolegow.

    > ; Dla uznania IP, logu za dana osobowa wystarczy istnienie nieuciazliwej
    > ; procedury, ktora dla
    > ; okreslonego IP znajdzie i przyporzadkuje wlasciwa osobe.
    > ;
    > ; Grupa Echelon wykazala publicznie , ze jest to mozliwe.
    > ; Czyli ze istnieje takie IP i istnieje nieuciazliwa procedura, ktora
    > ; pozwala zidentyfikowac osobe po tym IP
    > ; Zatem to IP jest dana osobowa.
    >
    > Jaka zastosujesz procedure by ustalic wlasciciela IP 195.117.137.85 ?
    Raz jeszcze.
    To nie ja mam stosowac procedure.
    Wystarczy, ze istnieje ktos, grupa , ktora to potrafi.

    > ; Aby powyzszemu zaprzeczyc, musialbys udowodnic, ze zaden IP nie
    > ; umozliwia zidentyfikowania osoby.
    > ; A ze taki dowod jest niemozliwy pokazala juz grupa Echelon.
    >
    > Moze ci sie snilo ?
    Proponuje zapoznanie sie z ustawe o GIODO.

    > Juz kilka razy bylo tutaj udowadniane, ze nie jestes w stanie stwierdzic,
    > kto siedzi przy komputerze. Czy zrozumienie tego jest naprawde takie
    > trudne?

    Czy podstawy logiki sa naprawde tak trudne do zrozumienia ?
    Nieistotne jest czy ja nie jestem tego w stanie stwierdzic.
    Istotne jest ze istnieje grupa Echelon, ktora to potrafi i to
    udowodnila.

    > ; > I wtedy sie obudziles?
    > ; Nie.
    > ; Wtedy uznales, ze IP tez moze zostac uznane za dana osobowe, a zatem
    > ; archiwizowanie logow, ich przetwarzanie, moze zostac uznane za
    > ; przetwarzanie danych osobowych.
    >
    > ROTFL.
    > Znaczy, mam umozliwic tobie wglad w logi i mozliwosc ich modyfikacji?!?
    > ROTFL ^ 2
    Dokladnie.
    Jezeli uznany ze logi pozwalaja na identyfikacje osoby, a pozwalaja w
    opisywanym przypadku, jak i w bardzo wielu przypadkach, gdy np. osoby
    piszace do usenetu uzywaja pelnego imienia i nazwiska i przykladowo
    korzystaja ze stalego lacza, to zmuszeni bedziemy uznac za dane osobowe
    tak IP jak i logi zawierajace to IP.

    A zatem umozliwienie wgladu w logi i mozliwosc ich (nie modyfikacji
    lecz) usuwania,
    bedzie wynikalo z Ustawy o Giodo.

    Czy to jest teraz jasne ?

    Wystarczy ze uzytkownicy SDI ze stalym IP wskaza, ze ich adres IP
    jednoznacznie pozwala na identyfikacje ich danych osobowych, to znaczy
    nazwisko i imienia, aby uzyskaly na mocy Ustawy prawo wgladu do archiwow
    logow i prawo do wnioskowania o ich usuniecie.

    Nie nalezy oczywiscie generalizowac i oczekiwac ze juz jutro wszyscy
    uzytkownicy SDI powolaja sie na Ustawe o Ochronie Danych Osobowych, ale
    w pojedynczych przypadkach takie wnioski z pewnoscia zaczna naplywac i
    trudno bedzie uznac, ze sa nieuzasadnione.

> [...]
    > ; ktory zawiera prawna definicje skanowania portow
    > ;
    > ; "
    > ; A port scan is a method of
    > ; checking a computer to see what ports are open by trying to establish a
    > ; connection to each and every port on the target
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > <b> EACH AND EVERY PORT ON THE TARGET </b>
    > Rozumiesz?
    >
    > EACH AND EVERY
    >
    > Laczenie sie na _KAZDY_ port danej maszyny.
    >
    > A ja sie nie lacze na _KAZDY_ tylko na KAZDY - 1.
    >
    > Moj pies by to zrozumial, a ty tego nie rozumiesz.

    Powyzsza definicja umieszczona w uzasadnieniu wyroku ma oczywiscie
    charakter opisowy dla zdarzen, bedacych przedmiotem postepowania
    cywilnego.
    Ale zrozumiale jest dla osob inteligentnych, ze kazde inne dzialanie,
    prowadzace do tego samego celu,
    czyli uzyskania informacji o otwartych portach, wyczerpuje definicje
    skanowania.

    To znaczy gdy polaczysz sie z wszystkimi portami -1 , to takze to bedzie
    skanowanie.
    Takzegdy dzisiaj ze 100 portami, jutro z kolejnymi 100 itd.
    to rowniez to bedzie skanowanie.

    Moj pies to zrozumial, a ty tego nie rozumiesz.

    Ale gdybys usilowal uznac, ze laczenie sie z wszystkimi portami -1 nie
    wyczerpuje definicji skanowania
    to z przyjemnoscia przesle zapytanie zawierajace twoje watpliwosci do
    prezesa sadu w Stanie Georgia, sadu ktory orzekal w tej sprawie , z
    prosba o wyjasnienie watpliwosci.
    Dzisiaj takie zapytanie przesle do Department of Justice, gdyz mam ich
    adres, a adresu e-mail
    sadu w Georgii musze jeszcze poszukac.

    Zatem twoj pies musi jeszcze poczekac na rozstrzygniecie watpliwosci.

    Jacek