  • Data: 2003-03-12 12:59:25
    Temat: Re: Skad umowe na wykonanie strony www?
    Od: "Marcin Surowiec" <s...@f...id.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Harnaś" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b4n2f9$s9k$1@news.onet.pl...

    > Witam,
    >
    > Chcialbym wykonac internetowa strone www osobie, ktora prowadzi
    dzialalnosc
    > gospodarcza i umiescic ja na wlasnym serwerze.
    > Tu rodzi sie pytanie: jak mam ja sporzadzic, zeby zabezpieczyc sie od
    > odpowiedzialnosci przed wlamaniem przez osoby niepowolane?

    a osoby powołane mogą się włamywać? :)

    poważniej, chcesz umowę na napisanie serwisu czy napisaniei utrzymywanie na
    serwerze

    > Czy moge zastrzec sobie warunek, ze nie ponosze odpowiedzialnosci w
    > przypadku ataku hackerow na serwer?

    teoretycznie,
    w praktyce zawsze ponosisz odpowiedzialność za szkody spowodowane Twoją
    umyślną winą,
    czyli innymi słowy, jeżeli ktoś włamie sie wykorzystując dziurę znaną od
    lat, to raczej można uznać, że to Twoja wina, że nie zabezpieczyłeś serwera.
    Jeżeli jednak jakiś mitnick czy inny geniusz znajdzie coś nowego i
    wykorzysta, powienieneś móc się wybronić.

    > Prosze o odpowiedz lub podanie linku do przykladowych umow.

    oj nie znam
    zazwyczaj sam sobie piszę umowy, bo wzory są imho kiepskie :)