  • Data: 2007-01-07 08:35:09
    Temat: Re: Ściga mnie policja. I co teraz?
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 6 stycznia 2007 00:57
    (autor Kira
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <enmosd$hvc$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Re to: Tristan [Fri, 05 Jan 2007 21:47:59 +0100]:

    > A możesz zapodać jakiś przepis okreslający jak powinien być
    > "zabezpieczony" samochód i wyjaśnić, czemu zostawienie auta
    > w garażu nie jest żadnym zabezpieczeniem?

    Prawo o ruchu drogowym:

    Art. 46 pkt 5: Kierujący pojazdem jest obowiązany w czasie postoju
    zabezpieczyć pojazd przed możliwością jego uruchomienia przez osobę
    niepowołaną [...]

    Tak więc, jak pisałem, jeżeli ktoś jeździł, to jest albo kradzież albo
    wypożyczenie za zgodą kierującego pojazdem.

    Owszem, pojawiajace się teorie bezśladowego włamania do garażu są śliczne,
    pytanie tylko na ile sąd je zaakceptuje. Na ile bowiem prawdopodobne jest,
    że złodziej włamie się bezśladowo, ukradnie auto, popełni
    przestępstwo/wykroczenie w postaci wyprzedzania na przejściu, a następnie
    je odda właścicielowi znów bezśladowo? Gdyby przestępstwo było większe to
    jeszcze by może sąd uwierzył, że złodzieje diamentów chcieli zrzucić winę
    na biedaka....

    --
    Jego Ponurość Tristan