  • Data: 2008-09-15 16:04:39
    Temat: Re: Samowolne 'karanie'...?
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    lublin pisze:

    > pier()*&^&^

    Po pierwsz ustalmy jedno. Mój stosunek do osób zajmujących miejsca
    przeznaczone dla niepełnosprawnych jest taki, jak większości
    kulturalnych ludzi. Rozmawiamy jednak o prawnych aspektach sprawy, a nie
    o aspektach emocjonalnych. Ok ?

    > jak jest naklejona w rogu szyby, nie ogranicza widocznosci to nie spelnia
    > wymogow?

    Cytat ze strony akcji - "Naklejka foliowa w formacie ok. A-4".
    Zakładamy że nie naklejasz jej w rogu, lecz tak aby zwrócić uwagę
    kierowcy. Zwykle więc gdzieś pośrodku szyby. Teraz zajrzyjmy do
    rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów - § 8.5 1) mówi
    że "[...]przednia szyba powinna zapewnić kierowcy pełną i wyraźną
    widoczność bez zniekształcenia obrazu[...]". Naklejki w rogach nie
    ograniczają pełnej widoczności, w przeciwieństwie do naklejki A-4 mniej
    więcej centralnie pośrodku.

    No i zwróć jeszcze uwagę na jeden bardzo ważny aspekt - zarówno winieta
    jak i naklejka rejestracyjna mają umocowanie ustawowe.

    > to wezmy sytuacje gdzie wykupuje winiete na autostrade i mam nalepke nakleic
    > na szybe. i co tez nie spelnia wymogow kodeksu?

    Jak ją nakleisz na środku, to owszem - nie spełnia.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio