    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5e7ba291$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <ddTeG.36252$EB6.17575@usenetxs.com>
    Subject: Re: Sąd umorzył sprawę ,,króla" wnuczkowej mafii
    Date: Thu, 26 Mar 2020 10:21:17 +0100

    Użytkownik "Sonn" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-03-25 o 19:27, J.F. pisze:
    [...]

    >Mea culpa. Miałem na myśli oczywiście wyrok łączny i orzeczoną w jego
    >wyniku karę łączna. Sorry, nie wyraziłem się dość precyzyjnie.

    >Na jakiej to podstawie? Odpada

    Nie chcialo sie prokuraturze dopisac ich do pierwszej sprawy, przez co
    pozbawili ich skutecznej mozliwosci dochodzenia strat.
    Powod IMO dobry.

    Ale ... mozna tak dopisywac, po przekazaniu aktu oskarzenia do sadu ?

    >LOL. To by się dopiero oskarżonemu opłacało. Nie zapłacić, odsiedzieć
    >miesiąc i gotowe.

    Nie, to kary razem a nie zamiennie.
    Odsiedzi dodatkowy miesiac po pierwszym wyroku, a obowiazek splaty
    zostanie.
    A pierwszy wyrok zakladam ze pare lat.

    >A jak był wcześniej aresztowany i by areszt na poczet kary mu
    >zaliczyli (a muszą), to nawet siedzieć na miesiąc by nie poszedł.

    Ale zakladam, ze w areszcie posiedzi dlugo, to wypuszczenie mu sie
    nalezy.
    Hoss akurat dlugo nie siedzial.

    >Proponujesz wyjątkowo fatalne dla pokrzywdzonych rozwiązanie

    Ale zyskaja prawa pokrzywdzonych.

    >To jest rozwiązanie, tylko że powinno się dopuścić możliwość
    >zawieszania znacznie dłuższych kar np. w okreśłonych kategoriach
    >spraw Kradzieże, oszustwa, podatki...). Np. 6-8 lat w zawieszeniu na
    >te 2-3 lata. Wtedy oskarżonemu bardziej jednak kalkulowałoby się
    >zwrócić pieniądze niż iść pierdzieć w pasiaki na tak długi okres.
    >Niestety takiej możliwości u nas nie ma.

    W wielu przypadkach nie ma juz szans zwrocic.
    Nie zarobi uczciwie, a pieniadze przepil :-)

    >Jeśli klient sporo nakradł, to nawet bardziej opłaca mu się
    >odsiedzieć te 2 lata i nikomu nic nie oddać. Gdzie on by zarobił w 2
    >lata taką kasę jaką ukradł, np 2-3 miliony?

    J.