eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSąd śmiał prawomocnie uniewinnić księdza nieprawomocnie skazanego za pedofilie › Re: Sąd śmiał prawomocnie uniewinnić księdza nieprawomocnie skazanego za pedofilie
  • Data: 2019-12-05 12:50:52
    Temat: Re: Sąd śmiał prawomocnie uniewinnić księdza nieprawomocnie skazanego za pedofilie
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    [...]
    > Ale jesli nie wiedzial ze "dziecko" ?
    > Mloda, ladna dziewczyna, to co sie dziwic, ze chlop wino otwiera.
    > A moze jeszcze "sztywna na planie" i trzeba modelke rozluznic.
    >
    > Co tam bylo dalej to nie wiem, bardzo sie opierala czy wcale nie,
    > ale po prostu amerykanskie prawo traktuje seks z "dziecmi" jako gwalt,
    > stad taki zarzut.
    >
    > U nas jest inny przepis, bardziej oddajacy istote sprawy.

    AFAIR: Sam Polański w plea bargain zeznał (przyjął linie obrony) że
    "był przekonany że (13 latka) miała 16 lat". Nawet wtedy stosunek
    pozostawałby nielegalny w stanie Kalifornia ale ze słabszego paragrafu.
    Zarzuty zatwierdzone przez wielką ławę przysięgłych zawierają
    zarzut zwykłego gwałtu (choć bez użycia oczywistej przemocy fizycznej)
    a nie tylko "stosunek z nieletnia". Skoro plea bargain nie zostało
    domknięte z winy Polańskiego (który "wyemigrował" z USA) to kluczowe są
    zarzuty prokuratury zatwierdzone przez wielką ławę przysięgłych.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Roman_Polanski_sexual_
    abuse_case

    --
    A. Filip