  • Data: 2005-03-03 17:29:54
    Temat: Re: Sad rejonowy (wydzial grodzki) a odroczenie sprawy
    Od: "Marek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Sprawa o zniszczenie mienia z art. 288 kk może być prowadzona w trybie
    > uproszczonym, gdy wartość zniszczonej rzeczy nie przekracza 50.000 zł, i
    > było prowadzone dochodzenie. W takim razie na podstawie art. 479 kpk
    > można wydać wyrok zaoczny, gdy:
    > - doręczono oskarżonemu wezwanie;
    > - nie stawił się on na rozprawę;
    > - i nie było obrońcy.
    > Haaa, ale nie wolno wydać wyroku zaocznego, gdy oskarżony usprawiedliwił
    > swoją nieobecność i wnosi o odroczenie rozprawy.

    dokladnie o 288 chodzi :-) wartosc nie przekracza 50000 :) Najlepsze jest to
    ze oskarzony sie pojawuil tyle tylko ze jego obronca mial wazny wyjazd
    "chociaz wydaje mi sie ze do sadu wchodzili obaj :) pozniej tamten drugi
    (jego obronca) sie jakos ulotnil :P (przynajmniej tak mi sie z konfrontacji
    gdzie widzialem jego prawnika gosc kojazy ale to bylo dosyc dawno i reki za
    to nie dam uciac :) :)

    > Czyli po ludzku:
    > - czy sąd doręczył prawidłowo wezwania stronom - czyli jeszcze bardziej
    > po ludzku - czy dostał na rozprawę tzw. zwrotki czyli potwierdzenie
    > odbioru wezwania.

    Skoro oskarzony przybyl to cyba doreczyli mi wezwanie :)

    > - jeśli tak to czy usprawiedliwił nieobecność oskarżonego i obrońcy.

    W prozaiczny sposob ale usprawiedliwil (wazny wyjazd ehhhh)

    Tak wlasnie myslalem :( ehhh ta Polska

    Dzieki za wyjasnienie