  • Data: 2008-04-26 10:25:58
    Temat: Re: Sad jabłoniowy - odległość drzewek od granicy?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 26 Apr 2008, q...@p...onet.pl wrote:

    > Czy jest jakiś przepis regulujący odległość w jakiej należy sadzić drzewka
    > (jabłonie) od granicy pola? Jeśli tak to czy odległości te zależne są od
    > tego co uprawia sąsiad w momencie sadzenia drzewek?

    Nie wiem, czy są jakieś regulacje dotyczące upraw.
    Ale tak "ogólnie", to jak drzewko wychodzi poza obręb posesji, to sąsiad
    może zajrzeć do KC:
    http://www.gofin.pl/5,224,31790,0.html
    +++
    Art. 148. Owoce spadłe z drzewa lub krzewu na grunt sšsiedni stanowiš jego
    pożytki. Przepisu tego nie stosuje się, gdy grunt sšsiedni jest
    przeznaczony na użytek publiczny.

    Art. 149. Właœciciel gruntu może wejœć na grunt sšsiedni w celu usunięcia
    zwieszajšcych się z jego drzew gałęzi lub owoców. Właœciciel sšsiedniego
    gruntu może jednak żšdać naprawienia wynikłej stšd szkody.

    Art. 150. Właœciciel gruntu może obcišć i zachować dla siebie korzenie
    przechodzšce z sšsiedniego gruntu. To samo dotyczy gałęzi i owoców
    zwieszajšcych się z sšsiedniego gruntu; jednakże w wypadku takim
    właœciciel powinien uprzednio wyznaczyć sšsiadowi odpowiedni termin do ich
    usunięcia.
    ---

    pzdr, Gotfryd