  • Data: 2007-04-13 06:39:24
    Temat: Re: Sad drugiej instancji zmienil wyrok
    Od: "Piotr" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > uprzejmie watpie - trzeba sie na tym znac i jest przymus adwokacki.

    Kurcze - nie kazdy jest taki madry jak Ty wiec chyba nie przysluguje mi
    kasacja bo sie na tym nie znam...

    > po pierwsze nie wiadomo co to byla za sprawa i czy w ogole przysluguje Ci
    > kasacja. Moze juz jest "po ptakach"...

    Przysluguje - dowiadywalem sie

    > postepowanie sadowe kiedys sie musi zakonczyc, Konstytucja gwarantuje dwie
    > instancje, a nie trzy lub piec... I nie gwarantuje wygranej kazdemu.

    Z tym sie zgodze

    > moze napisz, czemu w Twojej ocenie wyrok jest niesprawiedliwy (domyslam
    > sie, ze takie masz zdanie), to sprobujemy cos odpowiedziec... Jasnowidzow
    > tutaj raczej nie ma.

    Sad II instancji zakwestionowal zeznania bieglego, na podstawie ktorych
    wygralem w I instancji i wzial pod uwage opinie urzednika, ktory na prywatne
    zlecenie przeciwnej strony ja sporzadzil.

    A to jest naruszenie tego orzeczenia:

    2002.04.12 wyrok SN I CKN 92/00

    1. Nie może być traktowana jako dowód w procesie opinia biegłego, choćby
    był nim stały biegły sądowy, sporządzona na piśmie na polecenie strony i
    złożona do akt sądowych. Prywatne ekspertyzy opracowane na zlecenie
    stron, czy to w toku procesu, czy jeszcze przed jego wszczęciem należy
    traktować, w razie przyjęcia ich przez sąd orzekający, jako wyjaśnienie
    stanowiące poparcie, z uwzględnieniem wiadomości specjalnych, stanowiska
    stron. W takiej sytuacji, jeżeli istotnie zachodzi potrzeba wyjaśnienia
    okoliczności sprawy z punktu widzenia wymagającego wiadomości
    specjalnych, sąd powinien według zasad unormowanych w kodeksie
    postępowania cywilnego dopuścić dowód z opinii biegłego.

    2. Oparcie rozstrzygnięcia na prywatnych ekspertyzach złożonych w innym
    procesie jest przede wszystkim naruszeniem przepisów kodeksu, które
    regulują zasady przeprowadzenia dowodu z opinii biegłego.

    Piotr