  • Data: 2004-11-20 19:22:41
    Temat: Re: Sad Grodzki
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Butcher" <b...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:cno12a$pho$1@opal.icpnet.pl...

    > 1) Kto moze zalozyc (i komu) sprawe w sadzie grodzkim? (chodzi o
    naruszenie
    > Art. 51 KC, sasiedzi ciagle sie skarza i przysylaja policje o rzekoma
    > glosnosc w moim mieszkaniu, policja ciagle zwraca uwage i straszy sprawa w
    > grodzkim)

    Policja raczej straszy w kontekście odpowiedzialności za wykroczenie. Czemu
    kodeks cywilny?

    > 2) Ile kosztuje zalozenie sprawy w grodzkim?

    Nic.

    > 3) Ile moze ciagnac sie taka sprawa, jaki moze byc wymiar kary (Art. 51
    KC)
    > i konsekwencje ukarania (jakies wpisy w papiery?)

    Aha, nie kc, a kw - kodeks wykroczeń. Konsekwencje są takie, że grzywnę
    trzeba zapłacić.

    > 4) Czy mam obowiazek wpuscic policje do chaty? Jesli nawet wiadomo, ze
    ktos
    > jest w domu, bo swiatla sie pala i slychac jakies glosy ze srodka to czy
    > musze wpuszczac policje, a jesli nie wpuszcze to czy moge miec z tego
    powodu
    > jakies dodatkowe nieprzyjemnosci?

    No, raczej tak. Jak im otworzysz, to zgodnie z art. 41 kpow mogą Cię
    pouczyć. Albo mandat za 20 zł nałożyć. Jak nie otworzysz, to nawet im szansy
    nie dajesz. Spotkanie przed sądem raczej pewne. A Sąd za lecenie w kulki z
    organem, to sięga po te kary z górnej półeczki.

    > 5) Czy policja, jesli juz wtargnie do domu (bo przypadkowo ktos ich spusci
    > ;] ) ma prawo mnie wylegitymowac i spisac?

    Ba, nawet mają prawo zatrzymać jako sprawcę wykroczenia, jeśli inaczej nie
    będzie można ustalić Twojej tożsamości.Choć to raczej mało prawdopodobne,
    ale jednak się zdarza.