  • Data: 2002-01-30 19:35:16
    Temat: Re: SOFTWARE
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 30 Jan 2002, Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash wrote:

    > OK. W takim razie może też trochę OT, ale nie mogę się powstrzymać. W
    > przypadku większości przestępstw występuje jednak coś takiego, jak
    > przedawnienie. Jeśli użycie programu bez licencji potraktować jako kradzież,
    > to również jest chyba jakiś okres przedawnienia. Czy zatem używanie
    > programów sprzed 1995 roku bez licencji już się nie przedawniło jako
    > przestępstwo (względnie kiedy może takiemu przedawnieniu ulec)?

    Tak, ale termin przedawnienia zaczął biec dopiero od uchylenia przepisu
    ustawy który uniemożliwiał ściganie (art. 104 KK) - wynosi on 5 lat (10 w
    przypadku czynów zagrożonych karą powyżej 3 lat, jak paserstwo w celach
    zarobkowych). Problem pojawia się jeśli potraktować takie używanie jako
    przestępstwo ciągłe, wtedy termin zacznyna biec od zaprzestania jego
    popełniania.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting