    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 2 Jan 2012 21:58:25 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: SMSy reklamowe - kto odpowiada?

    On Mon, 2 Jan 2012, KK wrote:

> [...]
    [...]
    > To co mam zrobic?

    Hm... sądziłem że wyżej napisałem jasno i wyraźnie.
    IMVHO - żądać TYLKO tego, do czego masz prawo.
    Ani krańca paznokcia więcej, ani słowa więcej.
    Masz przykład w wątku obok - występujący jako poszkodowany
    wspomniał o czymś co miejsca nie miało i na tym się cała
    sprawa wyłożyła.

    > Czemu jak napisze do powaznej firmy o usuniecie mojego nr i zaprzestanie
    > wysylania ofert, to oni to robia grzecznie,

    ...bo stosują "normalną logikę"... :)

    > a na takich malych pajacow nie ma rady?

    ...bo ci stosują "złośliwą logikę prawną", opartą na tym, że
    95%++ składających reklamacje, skargi i zażalenia popełni
    błędy już na samym początku (np. żądając "usunięcia numeru"),
    a wśród reszty większość się zniechęci :(
    Zwróć uwagę: NIE JESTEŚ uprawniony, aby im wskazywać
    *JAK* oni mają to zrobić, żeby zaprzestać wysyłania
    spamu. Masz tylko prawo do niezaspamowania, nic więcej.
    <satyra on>"Cham jeden, będzie nam mówił co i gdzie
    mamy kasować, w życiu, TUP!"<satyra off>

    Jak sądzę, poddają się dopiero jak ktoś NAPRAWDĘ pójdzie
    do sądu (i to jeszcze nie popełniając błędów w pozwie).

    Nie wiem, jak w świetle Twojego opisu stosuje się art.429
    KC, czy w końcu można ich (jako zleceniodawcę) zmusić,
    aby to oni byli zobowiązani do dopilnowania, żeby
    ich zleceniobiorca nie wysyłał spamu.

    Może ktoś zajmie stanowisko?

    pzdr, Gotfryd