  • Data: 2009-02-16 22:20:15
    Temat: Re: SMSy przechowywane przez operatora
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 16 Feb 2009, Patryk Włos wrote:

    > Może dziennikarzyny coś jak zwykle przekręciły.
    >
    > Zgaduję, że chodziło o informacje o SMS-ach takie jak data wysłania, od kogo
    > i do kogo itp. - ale bez samej treści.

    Czekajcie.
    Ale konkretnie o bezprawności której czynności rozmawiacie?
    Bo "przetrzymywanie" to zbyt ścisłe nie jest.
    Nie jestem np. pewien, czy na którymś harddysku nie mam
    "przetrzymywanego" Windows 98 (i to legalnie :> pudło i licencja
    leżą gdzieś po lewej na górnej półce :P), mimo że nie jest używany
    a w katalogach pozycja jest oznaczona "skasowane".
    Co możliwości odtworzenia "przetrzymywanego" nie wyklucza.

    Bo tak:
    - zapis. Zapis SMSa, i to na czymś w rodzaju harrdysku, jest przecież
    *oczywisty* z przyczyn technicznych; zgadza się?
    - przechowanie. Znaczy co, kto i kiedy ma WYMUSIĆ skasowanie treści
    tegoż SMSa, możecie wyjaśnić?

    Samą treść operator *zapisuje* legalnie.
    Dopóki sam (bez "organów") nic z nią nie robi, to IMVHO nie
    robi nic nielegalnego.
    A jak robi - to uprzejmie proszę o przepis, dowiem się w czym
    się mylę :)
    Tak konkretnie, a artykułem i terminem w tym artykule.

    I, jako że przez kilka ostatnich godzin miałem okazję drugi raz
    natknąć się na podobny problem na grupach - to poproszę o oświecenie
    jaki przepis określa, że MUSZĘ usunąć np. fakturę, którą kiedyś-tam
    za coś-tam wystawiłem klientowi "konsumentowi".

    IMHO teza która pojawia się w takich wątkach to nieporozumienie.
    Zakaz rozporządzania lub wykorzystania informacji nie jest tożsamy
    z nakazem jej niszczenia!

    pzdr, Gotfryd