eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[SA] osobowość prawna przed rozpoczęciem działalności statutowej? › Re: [SA] osobowość prawna przed rozpoc zęciem działalności statutowej?
    From: "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [SA] osobowość prawna przed rozpoc zęciem działalności statutowej?
    Date: Sun, 8 Dec 2002 20:51:58 +0000 (UTC)

    "Depilator" <m...@p...onet.pl> wrote in
    news:at08jh$p6a$1@news.tpi.pl:

    > ksiag.
    >>
    > A tu juz mnie zgubileś? Dlaczego niby tak? I co ma wpis do rejestru z
    > ksiegami?
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > --
    > Depi.
    Wlasnie ciezko mi powiedziec co ma wspolnego wpis z ksiegami ale taka opinie
    wyczytalem w komentarzu do ksh w czesci dotyczacej spolki z o.o. na stronie
    175,wydawnictwo Lexis Nexis.Cytuje:"...Zastosowanie powinna miec ogolna regula
    wskazana w art.12 ust.1 ustawy o rachunkowosci ze ksiegi rachunkowe otwiera sie na
    dzien podjecia dzialalnosci.Nalezy uznac,ze otwarcie ksiag rachunkowych powinno
    nastapic wedle faktycznie podjetej dzialalnosci,aczkolwiek najpozniej na dzien
    zarejestrowania spolki.Dzien zarejestrowania spolki moze byc najpozniejszym
    dniem,na ktory otwiera sie ksiegi rachunkowe,jednakze jako ostatni
    mozliwy..."koniec cytatu.Polemizowac nie bede :).W kazdym razie dalej autor w tym
    komentarzu podaje jakis wyrok przedwojenny wyrok NTA w tym zakresie dotyczacy
    podatku dochodowego a potem wyskakuje z ostatnim zdaniem,ze od 1 stycznia 2002
    sprawa ta nie bedzie juz budzic watpliwosci poniewaz zgodnie ze zmianami w ustawie
    o rachunkowosci za dzien podjecia dzialalnosci nalezy rozumiec dzien pierwszego
    zdarzenia wywolujacego skutki o charakterze majatkowym lub finansowym.

    - PzKw Panther Pawel -
    - gg 2561349 -