    From: "Roman G." <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rzecznik przeciw nauczycielom
    Date: Fri, 10 Jun 2005 08:05:13 +0200

    Dnia Thu, 09 Jun 2005 16:53:26 -0500, witek napisał(a):

    > http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,2758699.html

    "Rzecznik przeciw nauczycielom

    Dwie uczennice Zespołu Szkół Rolniczych w Mokrzeszowie trafiły w marcu na
    dwa dni do izby dziecka. Rzecznik dyscyplinarny przy wojewodzie
    dolnośląskim wini za to dyrektorkę szkoły, jej zastępcę i szkolnego
    pedagoga. Domaga się ich zwolnienia

    Dwie szesnastoletnie uczennice posądzono o wpisanie ocen do dziennika.
    Wezwani przez szkołę policjanci, na podstawie rozmów z innymi uczniami,
    zamknęli je za to w izbie dziecka. Nauczyciele nie poinformowali o sprawie
    rodziców, a gdy ci dzwonili, nie pytając o córki, odsyłali ich na policję.
    Waldemar Wiśniowski, ojciec jednej z dziewcząt, poskarżył się na szkołę do
    Rzecznika Praw Dziecka i kuratorium.

    Ocena rzecznika jest miażdżąca. Uznał on, że zawiadomienie policjantów i
    dwudniowy pobyt w izbie dziecka był dla Agaty Wiśniowskiej "bolesnym
    doświadczeniem życiowym". Twierdzi, że szkoła jej nie pomogła. A policję
    powinna zawiadomić dopiero po wyczerpaniu innych środków wychowawczych -
    argumentuje rzecznik w orzeczeniu. Kuratorium potwierdziło uchybienia.

    Rzecznik dyscyplinarny przy wojewodzie zarzucił szkole naruszenie Karty
    Nauczyciela. W czwartek przed powołaną przez niego komisją stanęła
    dyrektorka mokrzeszowskiej szkoły. Świadkami są rodzice uczennic. Zarzuty
    wobec dyrektorki są ciężkie: zezwoliła policji zabrać niepełnoletnie
    uczennice bez opieki rodziców lub pedagoga szkolnego, nie doprowadziła do
    zebrania z rodzicami, nie skonsultowała się ze zwierzchnikami.

    Posiedzenie jednak odroczono do września ze względu na wnioski formalne,
    zgłoszone przez rzecznika i obrońcę. Wkrótce przed komisją stanie też
    wicedyrektorka i pedagog.

    Świdnicki sąd dla nieletnich orzekł niedawno, że dziewczyny wpisały oceny
    do dziennika. Jako środek wychowawczy zalecił dozór rodziców."

    > Troche tu nudno sie na grupie zrobilo, więc wsadzę kij w mrowisko na trochę.

    "Miażdżące" to jest pismo dyrektora szkoły, w którym ustosunkowuje się ona
    do postawionych zarzutów i rzekomych uchybień. Artykuł zawiera
    przekłamania, powtarzając bezkrytycznie opinie rzecznika, a jego ustalenia
    są niezgodne ze stanem faktycznym.
    Nie czas jeszcze na upublicznianie rażących niedociągnięć i naruszeń prawa
    w pracy rzecznika dyscyplinarnego w tej sprawie, ale na pewno w odpowiednim
    czasie złożę wniosek o jego odwołanie. Działania rzecznika naruszają dobro
    uczniów.

    Byłem na posiedzeniu komisji dyscyplinarnej, rozmawiałem z adwokatem pani
    dyrektor. Rzeczywistość niewiele ma wspólnego z artykułami red. Sobiech.

    RG