  • Data: 2007-05-11 09:24:44
    Temat: Re: Rozwód czy unieważnienie ?
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek napisał(a):
    > Witam !
    >
    > Mam problem , po latach okazało się iż małżeństwo nasze jest pomyłką z tego
    > względu iż żona stwierdziła zgodne TAK pomimo braku zgody rodziców i wbrew
    > istniejącego ich sprzeciwu na nasze małżeństwo. Prawdopodobnie nawet
    > zakazała swoim rodzicom pod groźbą, wyrażania otwarcie swoich poglądów przed
    > i podczas ślubu. O wszystkim się dowiedziałem po ślubie kiedy to nagle
    > teściowie i szwagier zrodzili do mnie wielkie pretensje podczas ,których
    > wymienili powyższe świadectwa.
> [...]

    Moim zdaniem: brak podstaw. Co innego gdyby było odwrotnie tzn. rodzice
    ją zmuszali do małżeństwa...

    Czy to, że zataiła przed tobą, że rodzice nie aprobują jej związku może
    być podstawą unieważnienia? Wątpię: wertowałem kiedyś przepisy prawa
    kanonicznego, pamiętam też tzw. "wywiad" z proboszczem, który wypełniał
    dość długi kewstionariusz składających się z pytań, mających na celu
    sprawdzenie istnienia przeszkód kanonicznych: tam było tylko pytanie
    o to, czy rodzina, bliscy, ktokolwiek wywiera nacisk na zawarcie ślubu,
    a nie czy się sprzeciwia :)

    Tyle teoretyzowania prawnego, teraz moje prywatne zdanie: przysięgałeś
    być z nią w szczęsciu i nieszczęściu: ona dla ciebie zaryzykowała
    otwarty konflikt z bliskimi, a ty się próbujesz teraz wymigiwać?
    Są gorsze nieszczęścia niż kiepskie układy z rodziną teściów!

    Ale to już twój wybór: możliwe że uda ci się uzyskać unieważnienie, ale
    ze względu na... twoją niedojrzałość do małżeństwa :(

    R.