  • Data: 2004-05-21 09:52:40
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy z PLUSem - ciekawe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 19 May 2004, kam wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
    >+ Nie jest niedozwolonym postanowieniem, bo ktoś go stosuje? Ciekawa
    >+ argumentacja :)

    No, masz rację :) Zakładam że akurat przy ilości umów zawieranych
    przez banki sprawa by "wyszła" :)

    >+ A coś zblizonego - z wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
    >+ przeciwko PKO BP SA (XVII Amc 41/01):
    >+ "W związku z tym, w świetle treści art. 384 § 2 zd. pierwsze, wzorce
    >+ umowne umów o świadczenie usług bankowych wiążą klienta banku, jeżeli
    >+ mógł zapoznać się z treścią wzorca. Jednakże rozwiązanie to nie ma
    >+ zastosowania w sytuacji określonej w art. 384 § 2 zd. drugie, to jest do
    >+ umów z udziałem konsumentów, którym wobec tego wzorzec ten powinien być
    >+ doręczony przy zawarciu umowy.

    Słusznie. Ale po piersze - chodzi o zupełny brak wzorca a po drugie
    zupełny brak "doręczenia" :)
    [...]
    >+ przyjął, że Bank miał obowiązek wynikający z treści art. 384 Kc,
    >+ doręczyć wszystkie postanowienia wzorca umowy przy jej zawieraniu.
    >+ Obowiązku tego nie dopełnił, skoro w odniesieniu do części klauzul
    >+ umownych jedynie powołał się na treść swojej Taryfy zawierającej, jak
    >+ wykazano, postanowienia wzorca umownego. Taryfy tej nie doręczał drugiej
    >+ stronie umowy.
    [...]
    >+ > 384[1] wręcz stwierdza że taka zmiana jest "prawidłowa" !
    >+
    >+ patrz wyżej

    Patrzę :)
    Sugerujesz iż oparcie się że "nie podpisałem regulaminu" (mimo
    że prawdopodobnie go DOSTAŁ razem z f-rą za którą zapłacił :))
    będzie argumentem ?
    Owszem, spuszczam z tonu :) - ale ustawa wymaga tylko POWIADOMIENIA
    a nie podpisania ("i tej linii bronię") !

    pozdrowienia, Gotfryd