  • Data: 2003-09-09 17:30:50
    Temat: Re: Rozwiazanie umowy i inne sprawy
    Od: "lablador" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Moja żona jest na wypowiedzeniu,gdyz znalazla inna prace (okes wyp.2
    > tyg.).Po pierwszym tygodniu poszla na chorobowe.Pracowala w sklepiku
    > spozywczym.Nie miala podpisanej odpowiedzialnosci materialnej.
    >
    > Pracodawca zrobil sobie remanent i teraz każe jej to podpisac.

    Odmowa podpisania odpowiedzialnosci materialnej z mienie powierzone moze
    uzasadniac wypowiedzenie umowy.Ale jezeli zona jest juz w okresie
    wypowiedzenia to nic by mnie nie zmusilo do podpisdania takiej umowy.

    Dodam jeszcze
    > ,ze pracownicy tego sklepu to moja żona i włascicielka. Kiedy wlascicielce
    > nie chce sie pracowac ,za lada stoi jej mąż (a raczej eks), ktory nie jest
    > ani wspolwlascicielem ani pracownikiem tego sklepu ( a znany jest z
    tego,ze
    > nieraz ma lepkie rece). Czy moja zona ma odpowiadac za ewentualne braki?
    > Czy musi byc na koncowym remenencie?

    Jesli nie podpisze tej umowy to nie. Zreszta gdyby podpisala to i tak
    moglaby dowodzic ze pracodawca nie zapewnil nalezytych warunkow do
    zabezpieczenia mienia (dostep osob trzecich do mienia) i uwolnilaby sie od
    odpowiedzialnosci.

    > Pracodawczyni powiedziala jej,ze wyplaty za m-c wrzesien nie dostanie, bo
    > pokryje ewentualne braki w remenencie. Czy ma prawo tak zrobic? I czy moze
    > mojej zonie nie wydac swiadectwa pracy?/

    Nie ma prawa tak zrobic. W razie sporu sad zasadzi wyplate wynagrodzenia i
    zobowiaze do wydania swiadectwa pracy.

    Dan