  • Data: 2009-09-01 00:22:49
    Temat: Re: Rozprawa przeciw warsztatowi samochodowemu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 29 Aug 2009, Monika wrote:

    > W związku z tym mam pytania:
    >
    > 1. Właściciel warsztatu zamknął działalność gospodarczą. Czy w takiej
    > sytuacji mogę mimo wszystko żądać dokończenia naprawy?

    IMO (prawnikiem nie jestem, DG prowadzę) - oczywiście tak.
    Zobowiązanie ma charakter cywilnoprawny, i to czy jest realizowalne
    *w formie* w której zostało zawarte jest trzeciorzędne.
    Jak nie prowadzi DG - może komuś powierzyć wykonanie.
    W przepisach dot. umowy o dzieło nie widać zastrzeżenia dotyczącego
    umowy zlecenia (powierzenie realizacji zlecenia wymaga zgody
    klienta!), wystarczy że wykonawca ponosi odpowiedzialność
    - oczywiście o ile inaczej nie zapisano w umowie ("...nie powierzy
    osobom trzecim...") bądź jakoś szczególnie nie wynika z osobistych
    cech umowy.
    IMVHO (przynajmniej podatkowo) zarobek z tej umowy będzie dochodem
    z DG (mimo nieprowadzenia DG, to nie jedyny wyjątek :))

    > 2. Jeżeli w swym pozwie zażądam dokończenia naprawy w określonym czasie i sąd
    > wyda taki wyrok

    Na mój rozum takie żądanie zgłasza się "wprost" do pozwanego.
    A co dalej?
    Polecałbym:
    _117.html
    ...art.636

    > Chciałabym tu dodać, że próbowałam znaleźć warsztat zastępczy i dokończyć
    > naprawę na koszt nieuczciwego zleceniobiorcy. Niestety, nie udało mi się
    > takowego znaleźć.

    Znaczy co, nikt nie chciał naprawić, czy nikt nie chciał wziąć na
    siebie obowiązku użerania się z zapłatą?
    Sądzę że nie sądzisz, że sąd komuś nakaże "pan sobie zapłatę
    weźmie od firmy X".

    pzdr, Gotfryd