  • Data: 2007-10-02 20:38:09
    Temat: Re: Roznoszenie lisów za zwrotnym poświadczeniem odbioru
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 2 Oct 2007, Maciej Bebenek wrote:

    > Jako podmiot niezależny od nadawcy możesz, ale dopiero w roku 2011. Do tego
    > czasu jest monopol PP, dotyczący listów do 50 g.

    Co prawda to prawda.
    Ale AFAIK w kraju *działały* takie mechanizmy, że niepocztowcy :)
    roznosili (roznoszą?) takie pisma na zlecenie sądu.
    Sąd przecież nie ma obowiązku korzystać z poczty, może *sam* doręczyć
    pismo, prawda?

    Po prawdzie nigdzie nie spotkałem opisu, ale jak na mój rozum nie ma
    przeszkód, żeby mechanizm działał tak:
    - sąd powierza dostarczenie pisma; osobie fizycznej (na zlecenie sądu)
    a być może i firmie (DG); przy 1-osobowej DG różnica sprowadza się
    do klasyfikacji tej czynności, czy jest "gospodarcza" czy
    "niegospodarcza", bo z cywilnoprawnego p. widzenia wielkiej (poza
    zapisami o DG w KC) nie ma.
    - jeśli taki "przedstawiciel sądu" nie da rady doręczyć przesyłki "bo
    gościa nie można zastać", pismo zostaje wysłane pocztą.

    Całkiem tak samo, jak "ludzie" obchodzą dość częsty problem że "urzędnik
    nie chce przyjąć pisma" (mimo że MUSI, ale na to żeby go zmusić trzeba
    poświęcić nieco czasu i nerwów niestety).
    :)

    W ten deseń roznosiciel NIE występuje w roli poczty.
    Bo NIE świadczy usługi publicznej, polegającej na dostarczaniu listów,
    ale doręcza pisma!
    A chyba nie będziecie próbować mnie przekonać, że jak doręczam
    własną f-rę do kontrahenta to prowadzę nieleganą działalność pocztową?
    Ani że sąd nie może zlecać czynności *osobom*?
    Przecież na pocztę pism sędzia osobiście TEŻ nie dostarcza!
    :)

    pzdr, Gotfryd