  • Data: 2008-01-24 20:20:00
    Temat: Re: Rozdzielność majątkowa w pokłóconym małżeństwie
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzys" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:0066c198-171b-4be6-8374-f67a7f6066e4@k39g2000hs
    f.googlegroups.com...

    > Jak się
    > można w takiej sytuacji zabezpieczyć przed ponoszeniem kosztów
    > ewentualnych zobowiązań zaciągniętych przez partnera w tym czasie.

    Co do zasady, jesli malzonek nie wyrazil zgody na zobowiazanie drugiego
    wspolmalzonka to za jego zobowiazania nie odpowiada.

    > Myślałem aby doradzić jej rozdzielność majątkową. I mam kilka pytań:
    > 1. Gdzie się taką rozdzielność robi?

    U notariusza (w drodze umowy majatkowej malzenskiej) lub sadownie (tzw.
    ustroj przymusowy lub orzeczenie separacji).

    > 2. Czy można ją zrobić samodzielnie (jej mąż przebywa za granicą) i
    > możliwe, że nie będzie chciał przyjechać (tak po złości)?

    Tak, ale wtedy tylko sadownie.

    > 3. Ile kosztuje taki dokument?

    Zalezy jaki. Koszt zawarcia umowy majatkowej malzenskiej u notariusza to 480
    zł z VAT + koszty wypisów. Natomiast w sadzie koszt wniosku o separację to
    600 zł lub 100 zł (gdy jest zgodny wniosek stron), a wniosku o ustanowienie
    rozdzielnosci majatkowej 200 zł.

    > 4. Jak szybko można to zrobić?

    W sądzie pewnie to potrwa kilka miesiecy, a moze nawet dluzej jesli druga
    strona nie bedzie sie stawiac na rozprawe, natomiast u notariusza od reki, o
    ile oczywscie druga strona podpisze umowe.