    From: "Rogas" <r...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rower na gwarancji a płatny przegląd gwarancyjny
    Date: Fri, 30 Aug 2002 09:33:41 +0200

    > Czy taka gwrancja jest zgodna z prawem? Czy firma moze pobierać
    > opłatę i ządać
    > przymusowego płatnego przeglądu pod grożbą utwaty gwarancji?
    >
    > RZ

    Kolarstwo to pol mojego zycia wiec odpowiedzenie na tego posta traktuje
    wrecz jak swoj obowiazek.

    Taki zapis w karcie gwarancyjnej jest zgodny z prawem. Kazda dobra, markowa
    firma "przymusza" do wykonywania takiego przegladu. Czesc renomowanych
    sklepow rowerowych wykonuje go jednak za darmo. Zapis "platny" odnosi sie do
    tych gdzie pracuja wyjatkowo pazerni ludzie i zadaja pieniedzy za dokrecenie
    pedala (2sec.) 70 letniej babci. Polecam wiec sprawdzic w Twoim sklepie czy
    oby napewno beda zadali za ten przeglad pieniedzy. Jesli zaznaczasz, ze
    kupiles markowy i dobry rower to wydales na niego ok 2000, wiec i tak
    zarobili juz min. 600zl. Jesli sie okaze, ze sklep mimo to jest pazerny
    proponuje spytac w innym, ktory rowniez jest autoryzowanym dystrybutorem
    danej marki rowerowej.

    Kiedy jednak okaze sie, ze nie ma w naszym dobrodusznosci polecam Ci i tak
    zdecydowac sie na taki przeglad. Moze Cie to irytowac jesli sam jestes
    doswiadczonym mechanikiem, bo sam potrafisz sobie zrobic przeglad (mnie
    tylko kolega w sklepie pieczatke podbil :P) Jesli zas nie czujesz sie na to
    taki przeglad to swietna sprawa - skoro placisz to zarzadaj osobistego
    udzialuprzy takim przegladzie, bo nikiedy nie robia nic tylko biora
    piniadze. Ale dobrze wykonany moze skutkowac duzyyymi oszczednosciami w
    dalszym eksplatowaniu rowerku

    --
    pozdrawiam
    Rogas