  • Data: 2005-12-24 21:33:40
    Temat: Re: Roman G. w akcji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Roman G. [###r...@W...gazeta.pl.###] napisał:

    > Zastanawiam się, jaki wpływ na orzeczenie miał fakt, że wśród
    > pomysłodawczyń tego lokalu są znane częstochowskie prawniczki.
    > A jeśli wpływ taki był, to czy się ujawni także w sądzie okręgowym.

    Ale sąd okręgowy już niestety musi trzymać jakiś tam poziom. Poza tym
    niekorzystny wyrok w sądzie okręgowym moim zdaniem w tym wypadku mocno
    pachnie skargą konstytucyjną. Bo faktycznie dotknąłeś bardzo istotnej
    kwestii. Mniejsza o przymuszanie do noszenia peruk, ale problem raczej
    w wymiarze zamachu na wolności obywatelskie i równouprawnienie.

    Gdy wejdziesz w posiadanie uzasadnienie, to poza apelacją ja bym
    jeszcze wysłał odpisy do Ministra Sprawiedliwości i Rzecznika Praw
    Obywatelskich z wnioskiem o rozpatrzenie możliwości wstąpienia przez
    któregoś z nich w postępowanie z uwagi na naruszenie kardynalnych
    zasad równouprawnienia zagwarantowanych konstytucyjnie. Może chwyci,
    może nie.

    > Zjawisko ma szerszy wymiar. Jest tych kobiet pomysłodawczyń tam ze
    > czterdzieści, niektóre to ponoć jakaś lokalna śmietanka - lekarki,
    > prawniczki i takie tam.

    Moja wypowiedź była po prostu podziwem w pozytywnym tego słowa
    znaczeniu. Doceniam ludzi, którzy mają własne zdanie i potrafią go
    bronić.