  • 1. Data: 2006-09-05 12:27:54
    Temat: Re: Riksza to rower?
    Od: "martin" <m...@g...com>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Definicję roweru masz na samym początku ustawy "prawo o ruchu drogowym".
    >
    > Tu masz cytat:
    > "47) rower -- pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni
    > osoby jadącej tym pojazdem;"

    czyli hulajnoga to rower i kierujacy ktorzy skonczyli 10 (chyba) lat
    maja obowiazek jezdzenia ulica(nie chodnikiem)?

    --
    pozdro
    m.

  • 2. Data: 2006-09-05 12:32:30
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 05-09-2006 o 14:27:54 martin <m...@g...com> napisał(a):

    > czyli hulajnoga to rower i kierujacy ktorzy skonczyli 10 (chyba) lat
    > maja obowiazek jezdzenia ulica(nie chodnikiem)?

    18) pieszy - ... a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod
    opieką osoby dorosłej,

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 3. Data: 2006-09-05 13:24:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    martin wrote:

    > czyli hulajnoga to rower i kierujacy ktorzy skonczyli 10 (chyba) lat
    > maja obowiazek jezdzenia ulica(nie chodnikiem)?

    Tutaj zasadniczą kwestią jest definicja pojazdu:

    31) pojazd -- środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze
    oraz maszynę lub urządzenie do tego przystosowane;

    Jeśli uznamy, że hulajnoga spełnia powyższe kryteria to owszem - jest
    rowerem.

    Jeśli nie - to chyba można uznać ją za wózek ręczny :)

  • 4. Data: 2006-09-05 14:27:10
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 05-09-2006 o 15:24:27 Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > 31) pojazd -- środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze
    > oraz maszynę lub urządzenie do tego przystosowane;

    Wydaje mi sie, ze producenci zawieraja skromna notke na opakowaniu o
    zastosowaniu tego urzadzenia ... tam chyba jest napisan, ze nie jest
    pojazdem ... na mojej bylo cos takiego.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik