    From: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Riksza to rower?
    Date: Tue, 05 Sep 2006 11:15:47 +0200

    Dnia 05-09-2006 o 03:15:06 Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > "47) rower -- pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni
    > osoby jadącej tym pojazdem;"

    Ok, jestem w kolku naukowym i planujemy zrobic pojazd, ktory bedzie
    magazynowal energie wytworzona w skutek pedalowania. Pozniej trafia ona do
    ukladu napedowego przedniej i tylniej osi (pojazd jest dwusladowy). Moze
    zdarzyc sie sytuacja, ze osoba, ktora siedziala w tym pojezdzie wczesniej
    naladowala calkowicie akumulator i ta, ktora siedzi w nim obecnie zeby
    jechac pedalowac nie musi. Czy w tym momencie ten pojazd nie jest juz
    rowerem?

    Motorower to to nie jest (bo nie ma silnika spalinowego), ani tez pojazd
    szynowy (chociaz nie znalazlem definicji pojazdu szynowego). Skoro tak
    jest chyba pojazdem silnikowym. Moze zatem byc pojazdem wolnobieznym (albo
    samochodowym jesli uda sie go usprawnic do jazdy szybciej niz 25km/h) albo
    wspomnianym rowerem (a moze tez i jednym i drugim w zaleznosci od stanu
    akumulatora). Co to za pojazd?

    Przy okazji: czy jesli zepsuje mi sie moje 126p i bede go w pojedynke
    pchal po drodze to tez bedzie pojazdem silnikowy i jednoczesnie rowerem?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik