    From: "Jan Galazka" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rezygnacja z zarządu w stowarzyszeniu -
    Date: Tue, 20 Apr 2004 09:28:15 +0200

    W związku z niemożnością
    > współpracy ze skarbnikiem i ogólnie nieprzyjemnym obrotem spraw w
    > stowarzyszeniu nie chcę w tym dalej brać udziału.
    > I tu moje pytanie: walne zebranie musi chyba udzielić ustępującemu
    > członkowi zarządu absolutorium. Czy to absolutorium powinno być
    > udzielone zarządowi jako całości? Czy jego członkom indywidualnie?
    > W statucie nie mamy żadnych szczegółowych regulacji na ten temat.
    > Jeśli absolutorium dotyczy całego zarządu i nie zostanie udzielone - co
    > to w praktyce oznacza?
    Walne aebranie czlonkow wcale nie musi udzielic absolutorium zarzadowi.
    Regula jest, ze absolutorium udziela sie (lub nie) calemu zarzadowi, ale
    mozliwe jest tez glosowanie nad udzieleniem go kazdem z osobna. Decyduje o
    tym praktyka przyjeta w danym stowarzyszeniu, lub jeszcze lepiej, zapis w
    statucie. Jesli absolutorium dotyczy calego zarzadu i nie jest udzielone,
    oznacza to odwoalnie calego skladu zarzadu.
    JG