eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRestauracja - niezgodnosc zamowionego dania z pozycja w menuRe: Restauracja - niezgodnosc zamowionego dania z pozycja w menu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Restauracja - niezgodnosc zamowionego dania z pozycja w menu
    Date: Sat, 19 Jan 2008 20:58:08 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 32
    Message-ID: <fmtl43$naa$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <4...@n...onet.pl>
    <fmti8k$glq$1@nemesis.news.tpi.pl> <fmtimu$a20$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: bpl202.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1200773060 23882 83.29.53.202 (19 Jan 2008 20:04:20 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 19 Jan 2008 20:04:20 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:511959
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fmtimu$a20$1@news.onet.pl...

    >> O ile uda Ci się dowieść, że to nie jest Tiramisu, to oczywiście możesz
    >> odmówić zapłaty,a w wsteczności nawet Policję wezwać pod zarzutem
    >> usiłowania oszustwa. Płacisz za Tiramisu a nie za tort. Co do świeżości,
    >> to tutaj jest już sprawa bardziej ocenna. W ostateczności możesz
    >> zagrozić, że resztę posiłku zaniesiesz do Inspekcji Handlowej.
    > Sprawa ma dwa dna: pierwsze czysto praktyczne - jeśli tort nie smakuje,
    > to więcej do restauracji się nie przychodzi i 99,999% ludzi nie będzie
    > się dalej zastanawiać jakie kroki prawne mozna podjąć.
    > Skoro jednak jest to grupa pl.soc.prawo, to trochę poteoretyzujmy.
    > Mówisz, że można odmówić zapłaty i wezwać policję. Próba oszustwa w
    > omawianym przypadku moze być trudna do udowodnienia: tiramisu to nie jest
    > chyba gdzieś zdefiniowany jako jeden jedyny przepis. Sam znam kilka o
    > zupełnie różnych smakach i składach. Załóżmy jednak, że restaurator
    > faktycznie nie wywiązał się z umowy i zamiast filetu z bardzo drogiej
    > ryby za 1000zł w rzeczywistości klient otrzymał filet z mintaja.

    Nawet to zacytowałeś: "O ile udza Ci się dowieść ...".
    >
    > Sytuacja 1: płatność przed zjedzeniem - imho w tym przypadku klient może
    > złożyć reklamację z tytułu niezgodności produktu z umową. Tym samym może
    > oczekiwać na odpowiedź (i zwrot gotówki) do 14 dni.
    > Sytuacja 2: płatność po zjedzeniu - na jakiej podstawie klient mógłby
    > odmówić zapłaty przed uznaniem reklamacji? I dlaczego jego sytuacja
    > byłaby uprzywilejowana w stosunku do klienta z sytuacji 1?

    Ja tutaj nic nie poradzę. Wyobraź sibei dwóch gości idących przez park.
    Jeden ma telefon komórkowy, a drugi go nie ma. Czemu ten drugi w wypadku
    napaści ma być faworyzowany i nie stracić komórki?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1