eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRestauracja - niezgodnosc zamowionego dania z pozycja w menu › Re: Restauracja - niezgodnosc zamowionego dania z pozycja w menu
  • Data: 2008-01-19 19:58:08
    Temat: Re: Restauracja - niezgodnosc zamowionego dania z pozycja w menu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fmtimu$a20$1@news.onet.pl...

    >> O ile uda Ci się dowieść, że to nie jest Tiramisu, to oczywiście możesz
    >> odmówić zapłaty,a w wsteczności nawet Policję wezwać pod zarzutem
    >> usiłowania oszustwa. Płacisz za Tiramisu a nie za tort. Co do świeżości,
    >> to tutaj jest już sprawa bardziej ocenna. W ostateczności możesz
    >> zagrozić, że resztę posiłku zaniesiesz do Inspekcji Handlowej.
    > Sprawa ma dwa dna: pierwsze czysto praktyczne - jeśli tort nie smakuje,
    > to więcej do restauracji się nie przychodzi i 99,999% ludzi nie będzie
    > się dalej zastanawiać jakie kroki prawne mozna podjąć.
    > Skoro jednak jest to grupa pl.soc.prawo, to trochę poteoretyzujmy.
    > Mówisz, że można odmówić zapłaty i wezwać policję. Próba oszustwa w
    > omawianym przypadku moze być trudna do udowodnienia: tiramisu to nie jest
    > chyba gdzieś zdefiniowany jako jeden jedyny przepis. Sam znam kilka o
    > zupełnie różnych smakach i składach. Załóżmy jednak, że restaurator
    > faktycznie nie wywiązał się z umowy i zamiast filetu z bardzo drogiej
    > ryby za 1000zł w rzeczywistości klient otrzymał filet z mintaja.

    Nawet to zacytowałeś: "O ile udza Ci się dowieść ...".
    >
    > Sytuacja 1: płatność przed zjedzeniem - imho w tym przypadku klient może
    > złożyć reklamację z tytułu niezgodności produktu z umową. Tym samym może
    > oczekiwać na odpowiedź (i zwrot gotówki) do 14 dni.
    > Sytuacja 2: płatność po zjedzeniu - na jakiej podstawie klient mógłby
    > odmówić zapłaty przed uznaniem reklamacji? I dlaczego jego sytuacja
    > byłaby uprzywilejowana w stosunku do klienta z sytuacji 1?

    Ja tutaj nic nie poradzę. Wyobraź sibei dwóch gości idących przez park.
    Jeden ma telefon komórkowy, a drugi go nie ma. Czemu ten drugi w wypadku
    napaści ma być faworyzowany i nie stracić komórki?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1