  • Data: 2008-09-18 19:36:52
    Temat: Re: Rekwirowanie kamery!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "adam" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3196.0000008b.48d2a303@newsgate.onet.pl...

    > Podczas przesluchania policjant oswiadczyl mi, ze policja chce zabrac mi
    > kamere
    > i nosnik (karte elektroniczna) do ekspertyzy celem ustalenia, czy
    > nagranie nie
    > zostalo zmanipulowane.

    Możesz to oddać dobrowolnie, albo odmówić. Wówczas policjant będzie musiał
    uzyskać postanowienie o żądaniu wydania rzeczy od prokuratora lub sądu, na
    które możesz się zażalić.

    > Jak poinformaowal mnie policjant, taka ekspertyza trwalaby kilka miesiecy
    > (kamera kosztuje ok. 2000 zl).

    Koszt, to już nie twoja sprawa. A co do czasu trwania ekspertyzy - zresztą
    nie wiem komu i na co potrzebnej - to same czynności do których niezbędna
    była by kamera pewnie będą chwilę trwały. Jak się zobowiążesz kamerę
    biegłemu dostarczyć w odpowiednim momencie, to nie będzie podstaw do
    zabierania Ci jej juz na pewno.

    > Gdybym sie nie zgodzil oddac kamery do ekspertyzy, to wowczas moge dostac
    > nakaz
    > sadowy do jej oddania.

    Tak.

    > Prosze o porade, czy takie rekwirowanie kamery jest zgodne z prawem. Czy
    > nie
    > wystarczy zbadac plytki CD, ktora przekazalem policji z nagranym filmem i
    > zdjeciami?

    Zgodne z prawem teoretycznie jest. Tylko, ze ja na twoim miejscu żaliłbym
    się na takie postanowienie,. Przedmiotem postępowania jest przejeżdżanie
    przez TIR-y przez most, a nie legalność Twoje nagrania. gdyby w trakcie
    postępowania ktoś podniósł zarzut, ze zmanipulowałeś nagranie, to była by
    podstawa do zabezpieczenia kamery i nośnika.