  • Data: 2002-07-06 10:30:19
    Temat: Re: Rekrutacja do zawodow prawniczych i ksztalcenie prawnikow
    Od: "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Paweł Hajdys" <p...@N...poczta.gazeta.pl> wrote in message
    news:ag64nf$cli$1@news.gazeta.pl...

    > Ja jestem tego wielkim zwolennikiem. Wuwazam, ze studia prawnicze powinny
    > trwac taj jak medycyna - szesc lat. Ale z wszelkimi konsekwencjami: na
    > cwiczeniach zamiast przerabiac z nicniewiedzacymi magistrami

    Nie wiem gdzie Ty studiujesz, ale na UJ raczej nie ma niedouczonych
    magistrów. Co prawda są od tego nieliczne wyjątki, ale wówczas nikt do nich
    nie chodzi na ćwiczenia - wybiera się po prostu inną grupę. Nikt nie marnuje
    wówczas czasu na ćwiczeniach, na których nic się nie można nauczyć. Są
    przecież grupy, gdzie rozwiązuje się kazusy, są grupy gdzie robiona jest
    teoria. Można sobie wybrać. Można nawet chodzić na wszystkie, jeżeli tylko
    jest czas.

    >fragment
    > wykladow powinnismy sie uczyc pisac pozwy, umowy, akty oskarzenia,
    prowadzic
    > spory o fakty i o prawo...

    A u was się tego nie robiło? Przecież są odpowiednie przedmioty, gdzie tego
    uczą, albo programy gdzie się to ćwiczy - np. uniwersyteckie kliniki prawa.
    I to w ramach pięciu lat studiów. Trzeba tylko chcieć.

    >etc.. W obecnym ksztalcie studia prawnicze
    >traktuje
    > jak studia eksternistyczne - wyklady koluje lub ucze sie z podrecznikow a
    >na
    > cwiczeniach mam przeglad prasy i mimo to bez problemow zaliczam kolejne
    > ciezkie egzaminy.

    A na czym polega nauka prawa? Przecież nikt na wykładzie nie wtłoczy Ci do
    głowy materiału. Po prostu trzeba usiąść nad książką i nauczyć się tego co
    potrzeba. Bo bez tej wiedzy to pozwu ani aktu oskarżenia nie napiszesz. A
    nawet jeśli Ci się uda, to przegrasz w sądzie z osobą, która się tego
    nauczyła.

    Ale jakby na to nie spojrzeć, nawet 6 lat to za mało, aby opanować materiał.
    Jeżeli zaraz po studiach wykonywałoby się zawód, wówczas wyrządziłoby się
    więcej szkody klientom niż pożytku. Chciałbyś się uczyć na kimś?

    Pozdro
    MAX