  • Data: 2005-07-26 22:44:42
    Temat: Re: Rękojmia budowlana
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <dc65bn$mtd$1@news.onet.pl>, rsa127 wrote:
    > Ostatnio zgłosiłem deweloperowi szereg usterek w moim segmencie. Zgłoszenie
    > było w ramach 3 letniej rękojmi budowlanej, a po upływie rocznej gwarancji.
    > Deweloper nie uznał reklamacji, gdyż jego zdaniem "rękojmia dotyczy
    > wyłącznie wad konstrukcyjnych lub skutków nierównomiernego osiadania
    > budynku". Moje zgłoszenie obejmowało m.in. rdzewienie obróbek blacharskich,
    > pęknięcia fug, blokowanie się drzwi pod wpływem temperatury, złe ułożenie
    > rynien, obluzowanie kostki i cegieł.
    > Czy ktoś może wie jak taka sytuacja wygląda od strony prawnej i czy
    > rzeczywiście to już mój problem?

    Art. 568. § 1. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po
    upływie roku, a gdy chodzi o wady budynku - po upływie lat trzech, licząc
    od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.

    Nic tu (i dalej/bliżej) nie widzę o wadach konstrukcyjnych.
    Poproś "dewelopera" aby podał Ci podstawę prawną skoro twierdzi co
    twierdzi, a jeśli mu się nie uda to wezwij go pisemnie do usunięcia
    usterek w terminie takim a takim.

    --
    Marcin