eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRękojmiaRe: Rękojmia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.gazeta.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: Catbert <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rękojmia
    Date: Fri, 14 Nov 2003 11:33:26 +0100
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl
    Lines: 27
    Message-ID: <bp2b1f$oc3$1@korweta.task.gda.pl>
    References: <bot83q$iee$1@inews.gazeta.pl> <1...@a...bmnet>
    <i...@z...router> <bovbvt$nto$1@inews.gazeta.pl>
    <bove96$7gu$1@korweta.task.gda.pl> <3...@X...plX>
    NNTP-Posting-Host: av212.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: korweta.task.gda.pl 1068805999 24963 80.50.95.212 (14 Nov 2003 10:33:19 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 14 Nov 2003 10:33:19 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl-PL; rv:1.3.1) Gecko/20030425
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <3...@X...plX>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:175926
    [ ukryj nagłówki ]


    >> Jeżeli kupujesz od osoby fizycznej (nie-firmy) to kupujesz rzecz taką,
    >> jaka jest - można mówić o oszustwie, jeżeli dostajesz coś, co nie
    >> odpowiada opisowi, natomiast sprawa jest zamknięta po tym, jak
    >> zapłaciłeś i dostałeś to, na co się umówiłeś.
    >
    >
    > Masz rękojmię.

    Trzymając się ściśle kc - tak, chyba, że strony by ją wyłączyły, co nie
    miało miejsca.

    Jednakże skorzsytanie z rekojmi wymagałoby np. żeby karta nie miała np.
    trybu rozdzielczości, co do którego sprzedający zapewniłby, że jest lub
    żeby miała wlutowane tranzystory ze szrotu i te tranzystory uległy
    uszkodzeniu.

    Jeżeli karta była sprawna, działała w chwili zakupu i była tym, co
    zamówił obywatel - rękojmia nie zadziała.
    Można oczywiście zrobic rentgena strukturze półprzewodnikowej i
    dowodzić, że wada istniała w chwili zakupu, albo znaleźć zimny lut -
    jednakże takie uszkodzenia usuwane są zwykle w ramach gwarancji, z
    której kupujący świadomie zrezygnował - co, mam nadzieję znalazło wyraz
    w cenie.

    Pzdr: Catbert

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1