    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacje - uznanie po 14 dniach
    Date: Fri, 07 Mar 2008 10:56:39 +0100

    Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Liwiuszu, pismo bylo napisane wlasnietak a nie inaczej. Nie mialem zamiaru
    > stosowac takich forteli, ale przyznam, tez iz biorac pod uwage wielkosc
    > firmy (okolo 200 telefonów) nie podejrzewalem, ze beda az tak wielkie
    > problemy z niestandardowym podejsciem do takiej dziwnej sytuacji. Ja sobie
    > zdaje sprawe, ze tak naprawde zawinilem ja, po pierwsze nie znajac cennika,
    > po drugie nie zdajac sobie sprawy z tak duzej ilosci danych sciagnietych,
> [...]

    Odpowiem tak: gdybym to ja był na Twoim miejscu, to zażądałbym
    uznania mojej reklamacji. Jeśli operator by się nie zgodził, wystąpiłbym
    do sądu.

    Po pierwsze jest szansa, że sprawa zakończy się na nakazie zapłaty, a
    operatorowi nie będzie chciało się odwoływać.

    Po drugie dlatego, że jakąś tam reklamację złożyłeś, na podstawie
    której da radę obliczyć Twoje roszczenie, a odpowiedź nie nadeszła w
    ciągu 30 dni tak jak powinna.

    Niemniej jednak jest to tylko moje zdanie, osoby, która lubi tego
    typu spory.

    Z drugiej strony - gdybym był operatorem - wniósłbym zarzuty do
    nakazu zapłaty i podnosił tezę, że nie była to reklamacja, ponieważ nie
    był wskazany błąd operatora, było to raczej pismo z prośbą o traktowanie
    inaczej niż wynikałoby to z umowy, poza tym w żądaniu nie była wskazana
    dokładnie kwota roszczenia, do czego składający reklamację jest
    zobowiązany na podstawie PT i odpowiedniego rozporządzenia.

    I też: zrobiłbym tak, ponieważ sprawa nie jest w 100% oczywista, a ja
    lubię tego typu spory :) Ale operator pewnie nie lubi, więc może chcieć
    szybko zakończyć spór.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz