    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja z ustawy, a terminy
    Date: Sat, 18 Oct 2008 21:25:09 +0200

    On Sat, 18 Oct 2008, Jacko wrote:

    > Czy może napisanie skragi na pracownika coś pomóc tzn. chodzi o to, że
    > pierwsze co to popełniła błędy ortograficzne w tym zgłoszeniu,

    Daj spokój.
    Wyjdziesz na pieniacza, "to ten co ortografii się czepia".

    > drugie co nie
    > pozwoliła wybrać sposobu naprawy, a trzecie to nie poświadczyła mi odebrania
    > pisma.

    Tu Ci nie powiem, bo musisz zdecydować sam, ale w roli "skargi na
    pracownika" może to zadziałać jako powód do udzielenia premii ;)
    Przecież skoro pracownik ma "gotowy druk", to PRAWDOPODOBNIE
    właściciel lub zarządca sklepu jest zainteresowany, aby zgłoszenia
    były na tym druku, i prawdopodobnie "celowo zapomniał" o przewidzeniu
    innych możliwości.
    Rozważ sobie, czy "przeciwnikiem" jest konkretny pracownik, czy
    jednak SKLEP (jako całość, czyli jego właścicil i zarządca, dla
    którego pracownicy są tylko jednostkami wykonawczymi).
    Jeśli jest tak jak podejrzewam, to pomóc Ci może raczej jakiś
    rzecznik konsumentów. Skarga "do kierownika" zaś może zadziałać
    tak, że będzie dobrze gadał... ale tylko gadał, żeby terminy
    upływały.
    Nie wykluczam możliwości że jest jak chciałbyś (że to samowola
    pracownika), ale WĄTPIĘ. Dość mocno.

    I jeszcze:

    > Jeśli tak to do kogo napisać skargę i jak zaadresować? Na stronie sklepu nie
    > ma kto jest kierownikiem ani nic.

    ...potrzebne informacje MAJĄ BYĆ na stronie sklepu, jeśli prowadzi
    sprzedaż internetową. A tak to rozejrzyj się w sklepie :),
    informacja powinna być tam.
    Istotony jest właściciel - albo osoba fizyczna, albo spółka, a wtedy
    pismo albo do spółki albo do zarządu (na jedno wychodzi).

    Prawdą jest że część sprzedających podanie danych lekceważy, ale
    IMO jest to jeden z elementów oceny sklepu.

    Zapytanie do gugla i przykłady - tak ma być:
    http://www.asport.pl/p_ofirmie.php
    http://www.puchland.com/polska/help/10

    ...a taki wpis powinien powodować ostrożność:
    http://www.traffi.pl/index.php?act=reg
    ...bo nie jest podana forma prawna, właściciel lub zarząd ani
    nie widzę numeru wpisu do EDG bądź KRS, więc nie wiadomo
    KTO prowadzi ten sklep - "prowadzonym przez MniamMniam.pl"
    kwalifikuje się ... no, niech sobie każdy zakwalifikuje,
    jak chce przekopywać później kilkaset EDG celem znalezienia
    właściwej firmy :P

    pzdr, Gotfryd