    From: Flo <f...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja z ustawy, a terminy
    Date: Sat, 18 Oct 2008 10:21:37 +0200

    Jacko pisze:

    > Reklamowałem wczoraj radio samochodowe w sklepie z pewnej ogolnopolskiej
    > sieci. Reklamacja była na podstawie ustawy o szczególnych warunkach...
    > Oddałem swoje pismo w którym napisałem co mi w radiu nie pasuje oraz, że
    > oczekuję albo wymiany albo zwrotu gotówki.
    > Pani napisała swoje w komputerze i dała mi kopie i powiedziała, że na
    > odpowiedź mam czekać 21dni bo oni to muszą oddać do serwisu.
    > Teraz sedna sprawy. Na tym sklepowym zgloszeniu jest napisane, że oczekuję
    > naprawy jak się dowiedziałem to nie mogła wybrać niczego innego bo to
    > narzuca komputer,

    A kogo to interesuje, że na ma w komputerze. Trzeba było swoje pismo
    oddać za potwierdzeniem odbioru.

    > kolejna informacja która tam jest to, że w ciągu 14ni
    > zostanie przekazana mi informacja o sposobie załatwienia reklamacji ( czyli
    > tak jak i w ustawie ). Czy te 21dni ma jakieś umocowanie prawne? Jeśli nie
    > to: kiedy minie 14dni w ciągu których powinni dać mi informacje co z
    > reklamacją ( oddałem 17.10 to powinni dać znać 31? ). W jaki sposób mają
    > mnie o tym poinformować.

    W sposób skuteczny czyli np dzwoniąc.
    Teraz wystarczy, że zadzwonią, że będzie naprawione i tyle. Czas naprawy
    nie jest nigdzie oznaczony.
    Te 21 dni to pewnie pomieszało się z naprawą gwarancyjna. Ustawa ani
    słowem o tym nie wspomina. Jest tylko czas 14 dni na ustosunkowanie się
    do żądania. Pozostaje jeszcze kwestia jego spełnienia.

    > Co jeżeli tego nie zrobią? Powiem wprost, że nie
    > urządza mnie naprawa bo kupiłem już kolejne radio, bo 14dni bez radia plus
    > potem kolejne na naprawe to troche długo. Czy po tych 14dniach mogę napisać
    > coś w stylu, że skoro się nie ustosunkowali to przyjęli je i tak jak
    > napisałem wcześniej albo wymienią na nowe albo zwrócą gotówkę?
    > Kolejna sprawa to co to są znaczne niedogodności?
    > No i ostatnie to jak czytam tą ustawę to się zastanawiam jak od
    > sprzedającego dojść zwrotu kosztów dostarczenia?

    Pospieszyłeś się z zakupem. Sam już rozpoznałeś reklamację, a nie zawsze
    wszystko jest tak jasne.
    Podpisałeś żądanie naprawy więc nie ma szans na zwrot kasy.

    --
    I wszystko jasne :)
    GG - 2539855