eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja w sklepie BigStar :(Re: Reklamacja w sklepie BigStar :(
  • Data: 2004-03-22 20:35:52
    Temat: Re: Reklamacja w sklepie BigStar :(
    Od: faterro <f...@o...plnospam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Znalazlem cos na forum federacji konsumentow, wklejam:

    Mam bardzo poważny problem ponieważ kupiłem bluzkę która po
    praniu rozciągnęła się i nie da się w niej chodzić.
    Oddałem bluzkę do reklamacji i zażądałem zwrotu pieniędzy,
    ponieważ uznałem że bluzka wymieniona znowu się rozciągnie a nie
    mam czasu żeby co dwa tygodnie chodzić i ją reklamować:(
    Pani wypisała mi druczek i wyznaczyła termin dwóch tygodni. Po
    dwóch tygodniach przyszedłem pani poinformowała mnie że
    producent zgodził się wymienić bluzkę ale ona nie ma jej w
    sklepie za to mogę wybrać sobie jakąś rzecz za tą samą cenę:(
    Uznałem że nie musze wybierać innej rzeczy bo nie ma nic ładnego
    a na siłę nie będę wybierał:( A ta pani nie może mnie zmusić do
    kupna czego innego. Kiedy poprosiłem o opinię rzeczoznawcy bo
    chyba taka powinna być po tych dwóch tygodniach pani powiedziała
    mi że nie ma takiej. Co mam zrobić bo nie mogę odzyskać ani
    pieniędzy ( 59 złotych) ani bluzki:( ??

    odpowiedz federacji:
    obowiązująca od 1.01.03 r. ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego zasadniczo zmieniła
    uprawnienia konsumenta w przypadku reklamowania towarów. Sprzedawca
    odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego
    wydania jest niezgodny z umową (np. ma wadę). Jeżeli towar konsumpcyjny
    jest niezgodny z umową kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu
    zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę lub wymianę na nowy, chyba że
    naprawa lub wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. W
    takim wypadku kupujący ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
    albo odstąpić od umowy. Jednak od umowy nie może odstąpić gdy
    niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
    W tym przypadku zarówno naprawa jak i wymiana są niemożliwe.
    Prawdopodobnie obniżenie ceny też nie byłoby satysfakcjonujące gdyż
    odzież utraciła swoją wartość użytkową. Ma Pan zatem prawo żądać zwrotu
    ceny.
    Należy przy tym podkreślić, iż odpowiedzialny w stosunku do konsumenta
    jest sprzedawca, a zatem wyrażenie zgody na sposób zadośćuczynienia
    przez producenta nie jest konieczne.

    Mozesz sie do tego jakos ustosunkowac???
    uwazasz ze kolesie z federacji konsumentow maja racje..??!?!

    pozdr.
    faterro

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1